Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geelkuifkaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Geelkuifkaketoe
Remy40
Website Member
Posts :26

Website Member
2015-08-17 - 22:42:22 send message to Remy40

Hallo
Mijn naam is remy ben hier nieuw lid,
Ik kweek al meerdere jaren valkparkieten en grasparkieten,
Nu mijn droom is Geelkuifkaketoes, ik heb onlangs een volière gekocht en geplaatst ze is 2.50 breed en 10 meter lang hier in is er een nacht hok van 2.50 op 3 meter, de rest van de buiten volière is voor de helft over dekt met gold platen en er zijn een paar extra buiten wanten toe zodanig dat ze van slecht weer kunnen schuilen en nog buiten zitten. Nu heb ik al een en ander opgezocht, prijs huisvesting etc.
Nu vroeg ik me af wat jullie dachten, ik ben er zeker van dat er verschillende mensen het me zullen afraden,
Graag zou ik weten voor welke ondersoort ik het best hou de grote of de kleine.
Greetz remy


van Tuijl
Website Member
Posts :54

Website Member
2015-08-18 - 14:52:40 send message to van Tuijl

er zijn weinig mensen die hun kaketoes zo'n mooie voliere bieden. dus ik zou het gewoon doen als ik jouw was. het enige wat je moet bedenken dat ze ook geluid produceren, veel en hard. dus als je buren hebt die een aangrenzende tuin hebben, zullen ook het een en ander te verduren krijgen.


Remy40
Website Member
Posts :26

Website Member
2015-08-18 - 18:04:42 send message to Remy40

Beste
Nu heb ik nog een paar vragen,
Mijn binnen hok is niet verlicht en er zijn geen ruiten in het is pickdonker, mijn plan origineel was om er een paar ruiten in te steken voor daglicht, en dan verlichten te hangen hoog waarschijnlijk led en dan hun eten en broedblok binne te hangen, nu ken ik iemand dat papegaaien kweekt edel, rosé etc en hij vertelde mij om het pikdonker te houden en hun eten buiten te plaatsen, wat denken jullie hier van ?
Greetz remy


Remy40
Website Member
Posts :26

Website Member
2015-08-18 - 18:09:37 send message to Remy40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat ze geluid kunnen maken wist ik daarom heb ik mijn volière zodanig geplaatst dat de digste buren zeker op 250-300 meter zitten ( denk meschein nog Well wat verder) en welke van de soorten raden jullie aan de grote of de kleine geelkuifkaketoe ? (En liefst waarom altijd handig) laugh :D


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-08-18 - 19:54:06 send message to rajar

Zorg ervoor dat er daglicht in het nachthok is.
Vogels horen niet in het donker.
En geef ze in het nachthok eten dan kan er geen vervuiling van buiten af in vallen. En het is makkelijker schoonhouden. Ik heb een aantal koppels kleine geelkuiven en er slaapt maar 1 koppel in het nachthok de rest zit zomer en winter buiten.


Remy40
Website Member
Posts :26

Website Member
2015-08-18 - 20:10:06 send message to Remy40

Rajar,
Hopend u ooit al de groot gehad of raad u me de kleine aan ? Dit zou mijn eerste papegaaien soort zijn,
Valt het mee met de agressie in het broedseizoen ?
Want ik hoor hier en daar dat ze zo gezegd hun pop kunnen doden,
En zijn ze ook zo gevoelig aan nestinspecties ?


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-08-19 - 14:43:42 send message to rajar

De kleine maakt in ieder geval minder herrie dan de grote.
Een goed koppel schreeuwt ook niet.
Je kan in de voliere om de paar meter een schot plaatsen zodat de man de pop minder ziet als deze vliegt. De mannen kunnen reageren als een hond die achter een vluchtende prooi aangaan. Verder kunnen kaketoes erg gevoelig zijn voor suiker wat vooral in pellets en eivoer zit. Een goed zaad mengsel (kan je een gedeelte van kiemen) met groenten en fruit en 2 a 3 x per week een fijn gesneden hardgekookt ei er door heen is veel beter voor een kaketoe. ze zijn ook dol op meidoorn onrijpe appels en peren onrijpe en rijpe hazelnoten enz.


Remy40
Website Member
Posts :26

Website Member
2015-08-19 - 20:43:58 send message to Remy40

Dank u boor de info, zou je eens een foto van uw systeem tegen de agressie kunnen plaatsen. Nu mijn binnen hok is pik donker, ik moet eer nog wat ruiten in plaatsen en dan een verlichtings systeem met timer, liefst zoek ik verlichtend met lee, welke zijn goede systemen,
Greetz


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2015-08-19 - 22:53:07 send message to rajar

je hebt een pb



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede