Zeoliet is prachtig spul maar neemt enorm veel water op tevens heel goed middel om tuingrond te verbeteren .
Heb je een natuurlijke bodem die slecht water doorlaat kan je dit erdoorheen werken om de structuur te verbeteren
Is prachtig spul in het nachthok neemt ook goed ammoniak op . Is de bodem natuurlijk kan je die uitgraven en daaronder in ieder geval afschermen met gaas om geen ongedierte zoals mollen in de voliere te krijgen . Heb zelf een natuurlijke bodem en een deel in schelpen waar de drinkbank/badschaal staat en onder de zitstok , vind dat zelf erg gemakkelijk en houd de zaak droog .
Ken wel aangeven dat mijn zeoliet afval de tuin in gaat en die grond is kleiachtig klef wanneer nat en keihard wanneer het droog is en met zeoliet erdoor gemengd is het prachtige grond geworden .
breker zand maar dit is nu toe aan vervanging omdat dit door jaren heen minder is geworden. Voldeed goed wilde graag weten of er nog betere alternatieven zijn.Vandaar dat ik graag wat ervaringen van andere kwekers wilde vernemen.
gaat hem om een fikse hoeveelheid kan je mogelijk dit zand verbeteren door deel uit te graven en daardoor schone schelpen te mengen .
Grind erdoor en/of erover heen is ook een goed alternatief als de bodem maar goed droog wordt .
Ik heb een deel van de buiten volière gewoon goede grond en daarover om de paar jaar doe ik dolokal helpt om de bodem gezond te houden en andere deel zit een pak schone schelpen en dat is na 25 jaar nog steeds prima zo nu en dan de rommel eraf wat gemorst wordt en wat omwoelen .