Aangezien wij binnen enkele maanden gaan verhuizen moet ik ook weer gaan nadenken aan wat voor ondervloer ik wil hebben.
Nu heb ik een gehele betonnen vloer waar de voliere opstaat, zowel buiten als binnen met in het sandwichpanelen nachthok grondpanelen.
In ons toekomstige nieuwe huisje ligt er een grote grasvlakte en ik kan kiezen uit grote stenen of toch weer beton!
Wat is jullie advies hierover en voor-nadelen?
Zelf ben ik over het Beton wel te spreken, maar je kunt het niet zo makkelijk meer weghalen, of uitbreiden is ook lastig.
Daarentegen je hoeft niet met stoeptegels te leuren
Wat zou qua kosten ook goedkoper zijn?
Ik zou ook kiezen uit beton of betegeling. Makkelijk te onderhouden en tevens wormbestendig (dan denk ik aan parkietachtigen).
Je kan ze makkelijk schoonmaken en eventueel ook branden tegen ongedierte (verfbrander)
Zou nachthokken wel op beton plaatse makkelijk en goed schoon te houden , echter de buitenvolieres zou ik persoonlijk deels natuurlijke bodem en deels met schelpen of grind bodem wel voorzien van gaas op 30 cm waar geen muizen of ander ongedierte doorkomen kunnen
heb altijd aarde in deel buiten voliere gehad al meer dan 40 jaar ernstige wormbesmetting 1 maal bij Bergparkieten verder weinig problemen ook niet bij de kakarikis die altijd in de grond wroeten is wel zaak ten alle tijde te controleren op wormbesmettingen ook bij betonnen vloeren is het nodig .
Wel besmettingen gehad bij aangekochte vogels die z.g.n een wormkuur gehad hadden en daar vertrouw ik echt niet meer op