Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vraag over het houden van ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vraag over het houden van ara's
louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-08 - 10:54:06 send message to louis1998

hallo
ik zou graag een koppel of 2 ara houden,nu heb ik wat boeken besteld maar voor deze moet ik nog een paar weken watchen dus kom ik hier nog wat info hallen.
ik zou graag of well een koppel blauwgele of roode ara's houden, ik zou ze buiten houden in een voliere (deze zou nog gebouwd moeten worden) voor mij moeten ze niet kweken, maar mijn vraag is als ik een koppel houd kan ik makelijk de jongen kwijt graaken als ik ze natuurbroed en opkweek laat doen ?
er komen nog vragen maar zall met deze beginnen
mvg louis

"Titel aangepast tbv zoekfunctie"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-09 - 14:33:09 send message to louis1998

ik hoop dat er iemand mij kan verder helpen happy :)


JitseV
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-04-09 - 15:09:08 send message to JitseV

Je bedoeld als je ara's jongen krijgen, dat je ze dan makkelijk kunt verkopen?
Nouja ik zou zelf het liefste een natuurbroed ara kopen. En het is ook nog makkelijker voor de kweker zelf. Je hoeft niet elke zoveel uur je ara's te voeren.
Maar ara's verkopen zichzelf altijd wel als je er een leuke prijs bij zet. Dus daar zul je je nooit zorgen om hoeven te maken.


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-09 - 17:11:04 send message to louis1998

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb well all met grasparkieten gekweekt ben dan overgeschaklelt op watervogels ook moeilijkere te houden soorten heb ook fazanten,en verschilende soorten kippen.
ik zou graag met ara's beginen, nu vraag ik me af welke my de minste problemen zou geven ? blauwgele of rood-geelvleugel ? ik doe aleen aan natuurbroed en dit plan ik ook met de ara's te doen omdat ik geen tijd heb voor de kuikens optekweken. ik zou graag 1 tamma ara hebben als dit mogelijk is zou ik bevoorbeeld een tamme man bij een natuurbroed pop kunnen houden ?
mvg louis


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-04-09 - 22:13:34 send message to Antonia

Ik denk niet dat je één ara lang erg tam houdt als de ander totaal niet tam is, zeker niet als je ze wilt laten kweken.
Of beide tam of beide niet denk ik zo...


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-09 - 22:25:27 send message to louis1998

Wel ik zal het anders proberen uitleggen, ik zou graag een koppel hebben dat natuurbroed doet en ze zelf groot brengt, kan dit perfect lukken met een koppel dat met de hand is opgevoed of niet ? Of is het opkweken iets dat door de ouder word aangeleerd ?
Mvg


JitseV
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-04-10 - 14:29:48 send message to JitseV

Het punt is met vogels kweken is geen exacte wetenschap.
Je kan een met de hand opgevoed koppel hebben dat de jongen zelf groot brengt, maar het kan ook zo zijn dat ze niet naar de jongen kijken.
Mij lijkt het trouwens ook sterk dat ara's tam blijven als ze jongen hebben.
Worden ze normaal gesproken toch wat beschermend.


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-10 - 14:38:53 send message to louis1998

ik zou ze willen houden voor het plezier en om er goed voor te zorgen, voor mij moeten ze niet kweken maar als ze kweken zou ik het liefst natuur broed willen, ik weet dat ze wat agresiever worden maar met elke vogel is dat zo mijn zwaan is zeer vriendelijk van jullie tot januairie en vanaf dat zijn hen met takken begint rond te lopen word hij zeer agresiev en krijg ik slag. ik zou dus graag hebben dat ze vriendelijk zijn buiten het kweek seizoen en niet bang, dus ik denk dat ik voor een jong koppel ga gaan, wat raad je dan aan een jong dat met de hand is opgebracht of vogels dat toch all een tijdje bij de ouders gezenten hebben en dan later bij de kweker in de huiskamer dat ze toch gedeeltelijk tam zijn ? of zou een tamma man met een natuurbroed pop goed werken ?
alvast bedankt voor mij te helppen met mijn vraagen
mvg louis tack
(ik wens jullie allen een goed weekend)


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2015-04-10 - 14:52:19 send message to Patrick

Hallo Louis, mijn voorkeur gaat altijd uit naar natuurbroed vogels. Wanneer ze jong zijn worden ze op een gegeven moment ook zeer vertrouwelijk naar de verzorger en eten ze ook uit je hand.Als ze in broedstemming komen wordt het allemaal wel anders.Ik heb je nog een pb gestuurd.


louis1998
Website Member
Posts :18

Website Member
2015-04-10 - 15:05:21 send message to louis1998

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo
dus het is mogelijk omredelijke tamme natuurbroed vogels te krijgen ?
nu mijn volgende vraag is ik heb een soort van contract-specaile prijsen met versele lage eten voor al mijn andere dieren, nu vroeg ik me af als hun papagaien eeten ook van hooge kwaliteit is, lijk bij all hun ander eten

en hoe zit het met de cites papieren in belgie voor deze soort kan er iemand mij de regels uitleggen of mij doorsturen waar ik er info kan over vinden



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede