Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe kom ik zonder zieke vogel aan Baycox Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe kom ik zonder zieke vogel aan Baycox
Jeroen_V
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-02-28 - 15:41:38 send message to Jeroen_V

Nu lees ik zo vaak dat mensen preventief kuren met ESB3 of Baycox maar er is geen dierenarts die dat verkoopt zonder een degelijk onderzoek van een zieke vogel. Ik wil graag preventief Baycox geven aan de jonge putters als ze een paar weken zijn. Maar hoe kom ik er aan?

Gr.
Jeroen


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-02-28 - 18:04:37 send message to P.Rooth

niet ziek zou ik persoonlijk geen medicijnen verstrekken , die veroorzaken meer ellende dan je lief is .

Door eivoer knoflook scheelt enorm vanwege de antibacteriële werking



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2015-02-28 - 18:11:14 send message to Karel

Vreemd, want bij mijn dierenarts kan ik alles kopen wat ik wil. Er wordt dan geen sticker met dosering enz. op aangebracht omdat ik daar dan zelf verantwoordelijk voor ben.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-02-28 - 19:51:11 send message to Antonia

Ik weet niet of het gaat om een antibiotica ? Zo ja, is het al enige tijd "verboden" voor dierenartsen om dit zonder consult te geven.
Dat geldt niet alleen voor vogels overigens.


Jeroen_V
Website Member
Posts :4

Website Member
2015-02-28 - 21:31:30 send message to Jeroen_V

Het valt wel onder die regeling. Feitelijk is Baycox geen antibioticum aangezien het een parasiet bestrijdt en geen bacterie. Anyway, ik krijg het niet zonder consult inderdaad. Ik ben ook niet voor preventief kuren maar jonge putters en goudvinken zou ik toch even de eerste weken door willen helpen. Ondanks goede voeding is de situatie thuis toch anders dan in de vrije natuur....


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2015-02-28 - 22:37:13 send message to parrotmaniak

Vraag het voor je kippen bij een gewone veearts


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-03-01 - 13:43:49 send message to tropic

Bij een over heel de wereld bekende vogelarts in Nijlen koop je aan de bali de produkten die je nodig denkt te hebben, zonder meer.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2015-03-02 - 18:07:45 send message to roodmus

Vreemd baycox aan jonge goudvinken. ik kweek Goudvinken reeds zo,n 15 jaar en heb nog nooit gekuurd.

ik ben ook nooit jongen verloren , ondanks dat ik niet kuur.

het probleem is als je kuurt moet je dat ook aan de nieuwe eigenaar vertellen.

Als je namelijk een gekuurde vogel koopt en bij jou geen kuur krijgt dan is dat een probleem.

Je koopt geen dure vogel om hem na 14 dagen van de vloer op te rapen.

Verder zou je eens moeten kijken naar de hygiene
misschien kan je daar wat verbeteren, zodat je geen medicijnen nodig hebt.

grt.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-03-07 - 19:51:51 send message to P.Rooth

Baycox is een middel dat coccidiose bestrijd

Mooi dat dit met google uit te vogelen is tevens de werkzame stof in Baycox is Toltrazuril wat te bestellen is bij de dierenapotheek zover ik heb gelezen http://www.dierapotheek.com/toltrazuril-10-ml

Misschien een optie ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-03-07 - 20:09:30 send message to P.Rooth

Google is zo makkelijk en even verder gezocht naar natuurlijke middelen om onnodig medicijnen te gebruiken vond ik dit : http://www.woutvangils.be/de-verzorging/95-fonio-paddy-tegen-coccidiose

Spreekt voor zichzelf .


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-03-07 - 21:25:34 send message to P.Rooth

Nog 1 mogelijkheid in de natuurlijke bestrijding
http://www.degroeneluifel.nl/subcategorie.php?var_content=1538

Site spreekt voor zichzelf EN kosten zijn niet zo hoog


Don Leo
Website Member
Posts :13

Website Member
2015-03-29 - 16:18:05 send message to Don Leo

Heeft iemand ervaring in het gebruik van het natuurlijke product Curcuma = Geelwortel ter bestrijding van coccidiose en wormen?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-03-29 - 16:39:47 send message to P.Rooth

Preventief kuren met Baycox lijkt mij weggegooid geld en de vogel moet die ook verwerken .

Preventie kan met natuurlijke middelen voeg zelf Sti Ho Dru toe aan eivoer van de Imme ben je weer preventief bezig en de jongen worden minder makkelijk ziek


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2015-03-29 - 18:17:51 send message to parrotmaniak

Suikers toevoegen bevorderd megabacterie weer


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-03-29 - 19:01:19 send message to P.Rooth

STI-HO-DRU® is een samenstelling uit zuivere natuurproducten en bestaat in hoofdzaak uit;
•Honing
•Druivensuiker-Vruchtensuiker
•Vitamine B2 – B6 – C
•Kalk – Fosfor – IJzer – Kalium

STI-HO-DRU® is o.a. geschikt voor kanaries, kromsnavels, tropen en postduiven

STI-HO-DRU ® verbetert op natuurlijke wijze de conditie van uw vogels, het helpt uw vogels in de ruiperiode en voorkomt onnodige sterfte onder de jonge vogels.

Via natuurlijke weg optimale resultaten met uw vogels!

Door de unieke samenstelling wordt STI-HO-DRU® direct in de bloedbaan opgenomen waar het zijn waardevolle bestanddelen rechtstreeks aan de organen kan afstaan.

STI-HO-DRU® leent zich ook bij uitstek voor het rul maken van uw eivoer. Het gaat microbiologische verzuring tegen en voorkomt uitdroging waardoor uw vogels de gehele dag vers eivoer tot hun beschikking hebben.

STI-HO-DRU® is vrij van antibiotica en hormonen, maar wordt door vele liefhebbers de NATUURLIJKE DOPING genoemd.

Megabacterie is erg ver gezocht tenzij de hygiëne een rommeltje is en aangezien honing een antibacteriële werking heeft zal een bacterie explosie door iets anders veroorzaakt worden zeker niet door toevoeging van honing wat trouwens vaak in eivoer verwerkt wordt .


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-03-29 - 19:15:06 send message to P.Rooth

Hallo Don Leo
Geelwortel als bestrijder van coccidiosis is iets anders dan worminfecties .
Wormen zijn deels te bestrijden met natuurlijke middelen waaronder knoflook en de rest van de uienfamilie waaronder de ui en boerenwormkruid is oud middeltje maar niet tegen alle soorten wormen rode paprika zit ook een stofje in waar wormen een hekel hebben maar ook dat is niet 100%

Kurkuma of geelwortel even opgezocht met Google

Een natuurlijk product tegen Coccidiose! Uitvoerig wetenschappelijk getest!

Professor Duchatel berichte onlangs over de werkzaamheid van kurkuma (geelwortel) tegen Coccidiose. Meerdere liefhebbers zijn hier natuurlijk boven op gedoken, want willen we niet allemaal het liefste ziekten bestrijden met natuurlijke middelen?!

Jonge duiven zijn het meest gevoelig voor Coccidiose. Ze vertonen groene diarree en vermageren. Volwassen duiven met Coccidiose vertonen meestal geen klinische tekens. De vorm daalt, er is vermoeidheid tijdens de vluchten en/of diarree.

Om een natuurlijke weerstand tegen Coccidiose op te bouwen, kan de kurkuma (Kurkuma Longa), hulp aan onze duiven bieden. Traditioneel wordt de wortel van deze plant gebruikt in tropische streken om verschillende problemen en infecties te behandelen.

Dit kruid is gekend voor zijn antioxidanten en anti-inflammatoide eigenschappen.
Bij intestinale (ingewanden) storingen kan het dus interessant zijn, om onze duiven met kurkuma poeder te behandelen voor aleer we onze toevlucht tot de klassieke geneesmiddelen nemen.

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede