M'n koppel kakariki's hebben momenteel 10 eieren en er zouden er eventueel nog bij kunnen komen. Hoe zit dit als de 10 jongen zouden uitkomen, deze passen toch niet allemaal in de broedblok als ze opgroeien?
Blok die ik gebruik is ongeveer 20 vierkant en daar passen prima 10 of meer jongen in , eerst even afwachten hoe het verder verloopt niet alle eieren behoeven uit te komen
Hallo mick03 Kakarikis zijn de liefste parkieten die ik tot nu toe tegengekomen ben echter doe geen 2 stel in een voliere zijn het rotzakken net als in een gemeenschapsvoliere geen aanrader
Ik heb afgelopen jaar 3 koppels in een vlucht gehad, er is wel eens wat ruzie maar ze maken elkaar niet dood. Er zijn wel wat eieren gelegd maar er is zoveel verstoring onderling dat er niets van terecht is gekomen. Ik heb nu de blokken eruit en nu is het vrij rustig, het kan dus wel maar er is wel meer stress dan als ze per koppel zitten.
Heb de ervaring dat ze buiten elkanders nesten verstoren gerust elkaar doodmaken en de overige zaten er echt niet fris meer bij en in het belang van de vogels niet doen