Beste mensen,
Vraagje over bamboe.
Mijn kolonie voliere is vrij kaal wel steeds krijgen ze verse wilgen takken en volgend jaar ook eucalyptus.
Nu dacht ik als ik nou is wat bamboe takken in de grond poot. Dit groeit snel en geeft kleur.
Alleen vraag ik me af kan het schadelijk zijn? Ik denk van niet maar misschien zijn er wat mensen die er ervaring mee hebben?
Ik heb gehoord dat er enkele giftige bamboeplanten zouden zijn maar weet niet welke, de meeste bamboe is veilig. Mss even navraag doen bij een tuincentrum..
Zit zelf in de bloemen & planten wereld dus kan eigenlijk alles wel in kopen. Maar vind ik eigenlijk zonde.
Heb een grote bamboe struik naast mijn voliere staan vandaar.
Bij mij staat er een bamboe struik in de volière bij de lories, hier geen problemen! Als het de enige plant of struik in de volière is zal hij echter een kort leven hebben bij de lories.
Ikzelf heb bij de lories vlinderstruik, hedera en ribus staan. Ook strooi ik in het voorjaar onkruidzaad. Mijn lories eten weleens een blaadje maar de planten kunnen dat prima hebben.
kolonie voliere met lorie's van de blauwe bergen. en tuurlijk planten overleven het niet lang maar als je ze bezig houdt moet het aardig kunnen denk ik
Ik heb mijn volieres compleet aangeplant.
Bij mijn goudparkieten en edelpapegaaien staan
Frambozen bamboe bramen chelone en kruisbessen. Over de volieres groeien bruidsluier en hedera. Bij de inka kaketoes staan framboos braam kruisbes vlierbessen en rode bessen. Deze slopen wel meer als de goudparkieten. Maar tot op heden ben ik tevrede wat ze met rust laten.
Alle hokken zijn ook voorzien van gras op de bodem
volgens mij wel super! ze vernielen het niet eens heel erg, en nu hebben ze wat meer hun eigen plek. kunnen ze ongestoord paren en volgens mij is er weer een ei op komst!
de gehele voliere is wit zand op de bodem.
de bamboe staat in emmers met zwarte kokos potgrond ( veel voeding ) en er boven op ook nog weer een laagje witte potgrond.