Zo net zag ik dat een grijze roodstaart van me gebloed heeft. Een teen/nagel aan het bloeden. Waarschijnlijk ergens blijven haken. Nagel zit er nog aan. Bloed waar de nagel begint.
Wat kan ik eraan doen of valt er niks aan te doen?
De reden waarom ik niet direct naar de direnarts ben gegaan is omdat ik te horen heb gekregen dat de dierenarts hier niets aan kan doen. Zou het super veel bloeden dan was de dierenarts wel een mogelijkheid.
Ik ga deze tips zeker goed onthouden voor eventueel de volgende keer.
Helaas kan ik ook niets in het verblijf vinden waardoor dit gebeurd kan zijn.
Zoiets doe je niet met een 'mensenmiddel' bij een kleine vogel. Al zou het maar een heel klein beetje zijn, dit kun je niet onderbouwen.
Voor zoiets had ik vroeger een EHBO voor vogels afdeling op mijn pagina. Die heb ik niet meer.
Als mosterd na de maaltijd: Je kunt een bloedende nagel stoppen met een doodgewone aluinstick. (verkrijgbaar bij de drogist)
IN het geval je niks voor handen hebt vraag je moeders een klein beetje bloem. Die kun je wel op de wond doen. Effe dichtdrukken, klaar. Al is dat het moeilijkste van het hele proces. Krijg dat maar op zo'n klein wondje.
Voor de mensen die het durven is een Schone soldeerbout ook een oplossing.
soldeerbout is goed te gebruiken als de wond erg bloed heb je geen soldeerbout even een metalen ding , lepel of met maakt niet uit wat als jezelf de vingers er maar niet aan brand , gloeiend maken en lichtelijk tegen de wond drukken is het zo dicht en dit werkt bij mens en dier