Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mozambique sijsjes kweken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mozambique sijsjes kweken?
xxvogelmanxx
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-09-20 - 14:27:01 send message to xxvogelmanxx

Goeiendag vogelliefhebbers.

Ik heb enkele vragen over het kweken van mozambique sijsjes. Nadat ik jaren andere vogels heb gekweekt zou ik graag wat nieuws proberen. De mozambiquesijs lijkt me erg leuk en ben bezig wat informatie te verzamelen omtrend deze soort.

In mijn zoektocht stuit ik er op dat de koppels geschijden moeten gehuisvest worden om ruzieende mannen te voorkomen. Maar stel dat ik wil starten met tien koppels. Heb grote kooien zat om ze appart te huisvesten in de broedtijd. Maar daarna. In de rustperiode kunnen ze dan bij elkaar in een grote buitenvlucht of 3 vluchten. Waar de mannen, poppen en jongen geschijden zitten. Of moeten de vogels in de rust ook per span gehuisvest worden. In dat laatste geval zou je nogal wat buitenvluchten nodig zijn om tien koppels te huisvesten. Iemand hier ervaring mee. En zijn er meer mensen die zich specifiek neerleggen op de mozambiquesijzen kweek. Zou graag eens een kijkje doen bij zo, n kweker om wat informatie in te winnen over deze soort.


xxvogelmanxx
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-09-21 - 13:04:24 send message to xxvogelmanxx

Ook zou ik graag weten wat de standaardeisen voor de mozambiquesijs zijn voor het geval dat ik eens mee wil doen op een tt. Ik heb al zitten rondneuzen op internet maar kan ze nergens vinden. Ook niet op de site van de nbvv


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2014-09-21 - 17:54:57 send message to hj de graaf

Goedendag, beste kunt u zich richten tot de serinus socety daar zitten veel kwekers en kenners van vele serinus soorten.

mvg

HJ de Graaf


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2014-09-21 - 20:08:24 send message to medaar

lieve man of jongen of juffie ??
je wild lopen en kan nog niet gaan ?
wordt lid van een vogelkwekers bond .


xxvogelmanxx
Website Member
Posts :4

Website Member
2014-09-21 - 20:41:43 send message to xxvogelmanxx

Bedankt hj de graaf. Had al gelezen ja van de serinus club dat zal zeker wat voor mij zijn in de toekomst.

Ben er inmiddels ook achter dat er voor mozambiquesijs geen standaardeisen zijn maar dat ze op conditie beoordeeld worden.

Wat betreft de reactie van meneer medaar. Ik ben zeker nog onervaren met deze soort. Maar heb al vele jaren succesvolle kweekervaring met andere soorten vogels. Voordat ik me ga storten op een nieuwe soort wil ik daar altijd graag alles van weten. Maar is het dan gelijk nodig lid te worden van de speciaalclub omtrend die soort. Ik ben al lid van meerdere speciaalclubs en kan niet gelijk overal lid van worden. Vandaar dat ik hier eens wat vragen wou stellen omtrend deze soort. Maar als ik hier geen info kan vinden zal ik wel op en speciaalclub aangewezen zijn.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2014-09-23 - 16:17:31 send message to Niltava

Er is volgens mij genoeg te vinden.
Dit is wel een soort die niet met meerdere kunt houden, ook niet buiten het seizoen.
Jongen kunnen tot een bepaald moment wel bij elkaar blijven, echter zodra de mannen beginnen te zingen zullen de meeste gedonder geven.
Succes met deze leuke soort. Verdient het om meer gekweekt te worden



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede