Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Schel geluid jaagt vogels weg? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Schel geluid jaagt vogels weg?
marga23
Website Member
Posts :1

Website Member
2014-08-15 - 11:00:37 send message to marga23

Schel geluid!

dierenverjager ook mensonvriendelijk

Apparaatjes die met een schel geluid katten uit de tuin verjagen, blijken niet alleen katten op afstand te houden, maar ook mensen die gevoelige oren hebben. Er zijn steeds meer klachten te horen over de apparaten die 140 decibel geluid produceren en een bereik van wel 200 meter kunnen hebben. Of het schadelijk is voor de katten- en mensenoren is niet bewezen, hoewel sommige mensen er hoofdpijn en oorsuizen of andere forse klachten van krijgen. In België zijn de apparaten inmiddels verboden, in Nederland helaas nog niet. Hebben je buren zo'n apparaat en worden jij en je kat er gillend gek van? Probeer het dan maar met een goed gesprek op te lossen.

De Tuinwachter jaagt vogels weg, maar de geluiden waarop het apparaat werkt kunnen vogels niet horen?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-08-15 - 20:37:39 send message to P.Rooth

buren die d'r kat of poes of ex kater laten lopen is de reden dat mensen een dergelijk apparaat aanschaffen , terwijl de oplossing niet ligt in gesprek met elkaar aan te gaan maar de liefhebbers van katten en meer van dat gespuis bij zich dienen te houden

Probleem opgelost


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-15 - 20:59:30 send message to eabe80

Mensen met een kat moeten ook hun verantwoordelijkheid nemen. Een gesprek lost niets op, men krijgt standaard antwoord: ik kan hem niet in de gaten houden of tja is een roofdier.....
Vogelliefhebber zal dan een oplossing zoeken in dit soort apparaten.
Ikzelf geloof meer in een goede schop onder de kont en zo de schutting over😉
Sinds de buurman bramenstruiken heeft en deze over de schutting groeit hebben we eigenlijk geen katten meer🙌


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-08-16 - 19:28:19 send message to P.Rooth

Bramen met doornen neem ik aan wat te denken van kruisbessen, maken een mooie dichte begroeien waar geen kat doorheen komt of uit eigen beweging doorheen gaat en de bessen zijn een traktatie voor lijsterachtigen .




eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-16 - 21:42:30 send message to eabe80

Klopt.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2014-08-17 - 09:28:21 send message to nigrigenis13

ik heb ook een kat en krijg daar veel liefde van heeft in het begin aan de voliere gehangen maar om te spelen nu doet ze dat niet meer een kat kan je niet binnen houden die worden gek en hebben ruimte nodig een hond moet je ook niet nemen als die niet buiten kan de oplossing is zelf een kat nemen dan wel een kater leer die goed op en je zal geen andere katten meer zien want die jaagt de andere katten weg


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-17 - 09:53:19 send message to eabe80

Nou, een kat kun je prima binnenhouden, is maar net waar het diertje aan gewend is. Ook wij hebben een kat, een echte huiskat. Deze komt niet buiten en heeft ook zelf die behoefte niet. Ze komt uit het asiel en daar zaten meer katten die niet naar buiten hoefden/kunnen.
Om nou te zeggen dat elke kat naar buiten moet...
Dat is dus dat standaard antwoordt waar ik het over had...


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-08-17 - 13:32:23 send message to P.Rooth

Klopt als een zwerende vinger Eabe dat geklets dat katten niet binnen of in de eigen tuin gehouden kunnen worden is een echte dooddoener

Iemand die DURE katten en Poezen heeft zet ze ook niet buiten de deur ( liefst 's avonds ) die houd ze binnen of in een katten ren , die zie je niet over straat lopen of in andermans tuin schijten

Dat katten "speels" aan het gaas bij b.v. de buren hangen kan maar zo de reden zijn dat een vogel zich doodvliegt ( vaker meegemaakt dan me lief is ) het enigste wat dan te doen staat laat zich raden indien er geen normaal gesprek mogelijk is en de schade niet vergoed wordt .

Dan moet iemand een middel aanwenden om katten uit de buurt te houden wat weer lijd tot (katte) gejank en krokodillentranen van z.g.n kattenliefhebbers




eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2014-08-17 - 15:21:43 send message to eabe80

Ik bedoel maar, onze kat komt niet buiten. Bij kennissen hebben de katten een buitenren. Het is het nemen van verantwoordelijkheid. En daar hoort een kat nemen en dan dit diertje lekker buiten zetten niet bij in mijn beleving.
Laten we wel wezen dat de kat er niets aan kan doen...


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2014-08-18 - 07:57:33 send message to Vogelen

Ik heb ook twee katten. Ja het zijn "dure raskatten", en ze komen dagelijks buiten. Het zal verschillen per kat maar de onze zijn niet met goed fatsoen binnen te houden. Als jong kitten hangen ze wel eens aan de voliere, daarna nooit meer. Al onze buren hebben ook katten, onze vogels zouden dus geterroriseerd moeten worden. Ze hebben echter in no time in de gaten dat ze er toch niet bij kunnen. Ik vind de katten verhalen vaak wat overdreven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede