Hallo Ik ben Benjamin, ik heb mij zojuist een grijze roodstaart aangeschaft deze zou 5 weken oud moeten zijn. Ik heb al verschillende nesten valkparkieten en kakarikis grootgebracht. Dit is de eerste keer dat ik een grijze roodstaart met de spuit opvoed, de vogels geeft aan de linkerkant geen tenen en aan de rechterkant juist een klein stompje de vogel kan zich goed begelpen door op zijn ellebogen rechtop te komen.
Ivm het voederen is dit het zelfde principe als valkparkieten dus 10%van hun lichaamsgewicht maar deze mogen zoals ik versta per voedingsbeurt zeker niet meer dan 50ml voeding binnenkrijgen. Op een andere site staat vermeld dat deze vanaf 5weken oud nog 4 voedingen per dag zouden moeten krijgen. ( ik heb wat foto's vergeleken van grijze roodstaart jongen van 5 weken oud, en de mijn lijkt wel al heel wat groter en geeft al meer pluimen dus met 4voedingen per dag zit ik echt wel goed volgens mij)
Ik heb ook al wat grote zaden meegekregen mag ik deze al bij hem zeteen uiteraard met wat water dan?
In Nederland is het verboden(alleen in uiterste noodzaak mag en moet het)om baby vogels met de hand groot te brengen,maar of het bij onze zuiderburen ook is weet ik niet.
In Duitsland is het volgens een kennis kweker van papegaaien niet verboden om baby vogels met de hand groot te brengen.
als westvlaamse vinken piet ( vinkenier in hart en nieren )
snap er niks van ??.
ook wa willen zeggen zeker ? niks kennen van vogels . arme mens . sukkelaar .
Het is inderdaad op de site verboden om niet zelfstandige papegaaien aan te bieden of te vragen. Of dit nu in Nederland, Belgie of ergens anders is. Het geven van tips mbt handopfok is gewoon toegestaan op het forum in het geval van noodgevallen. In dit geval sluit ik het topic, met de opmerking dat als je in oudere topics gaat zoeken je vast en zeker het antwoord op je vraag gaat vinden
Pagina : 1
Onderwerp gesloten
Er zijn in totaal 271 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.