Via deze weg ben ik zoek naar kwekers die mij kunnen helpen met om uit te zoeken welke kleur / split mijn jonge halsbanden hebben. Ik heb de volgende 5 jongen gekweekt:
002 blauw
002 grijs
001 hemelsblauw
Voor zover ik weet zijn de ouders blauwe lacewing x turquoise pallid.
ik hoop dat vogelliefhebbers mij verder kunnen helpen
turquoise pallid is de nieuwe benaming voor pastelblauw lacewing.
U kweekt dus met blauw lacewing X pastelgrijs lacewing.Alle jongen zullen dan lacewing zijn.Als U ook nog hemelsblauw kweekt zal de man split cinn. zijn.
zijn de jongen ook lacewing als er geen lacewing bij de jongen zit zal de man geen lacewing zijn anders had er wel een lacewing jong bijgezeten heeft u eventueel geen foto van het koppel wordt het makkelijker om te zeggen wat het zijn
Bottenberg stelt in zijn verhaal dat de man een blauwe lacewing (tegenwoordig pallid blauw)is en de pop een pallid turquiose (vroeger pastelblauwe lacewing). Vreemd genoeg gebruikt hij de nieuwe en oude benaming door elkaar.En is het koppel blauwe lacewing keer pastelblauwe lacewing of tegenwoordig pallid blauw keer pallid turquiose.
U allen bedankt voor de reacties. De benamingen heb ik zo doorgekregen maar weet totaal niet of deze kloppen. Als ik tijd heb ga ik een aantal foto' plaatsen en hopelijk komen we er dan uit.
Zoals beloofd zou ik foto's plaatsen alleen lukt het me niet. Ik heb wel een voliere aangemaakt met een drietal foto's. De man en pop staan samen op de foto en de andere 2 zijn van de jongen. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn de foto's op mijn volière te bekijken en jullie mening daarover willen geven en zo mijn topic vraag beantwoorden.
vogels op foto zijn man turqgrijslacewing pop is gewoon blauw jongen zullen dus zijn de normale kleuren zijn mannen split lacewing en andere op de foto is de lichtblauwe met witte kop is een lacewing dat is dan een pop
bedankt voor de reactie. Hoe kan het dat de hemelsblauwe rode ogen had in het nest? Als ik de kleuren invoer in de genetic calculator dan krijg ik de volgende uitkomst
1.0 grey(df) turquoise(parblue) pallid x 0.1 blue
We laten het topic nog even open om andere leden de kans te geven om (soms nog jaren later), naar aanleiding van bovenstaande info, eventuele vervolgvragen te stellen.
Goed idee. Bedankt voor het toevoegen van de foto's. Wellicht leuk om de andere topic te bekijken en beantwoorden levert weer veel info op voor andere liefhebbers