Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kruipersziekte , franse rui Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-24 - 10:27:19

quote
Bij alle kromsnavels:
- ouders van dergelijke vogels tenminste een halfjaar uitsluiten voor de kweek. Als na die
periode opnieuw Polyoma in het nest optreedt, het betreffende kweekkoppel eveneens
in laten slapen, hoe hard dat ook klinkt. Het is duidelijk dat u geen vogels verkoopt en
er ook niet mee showt als Polyoma in actieve vorm in uw bestand aanwezig is. Doet u
dat toch dan werkt u, met de kennis die u thans over dit onderwerp heeft, bewust mee
aan de verdere verspreiding van deze besmettelijke ziekte.

Bron: Dierenkliniek De Toren

Jammer valt het kwartje maar bij te weinig kwekers gezien het aanbod op beurzen.

Koop bij de kweker thuis .
Let op de ontlasting in alle vluchten.
Koop alleen uit vluchten zodat u heeft gezien dat het vogeltje ook kan vliegen.
Koop nooit waar vogels op de grond zitten .
Koop nooit bij kwekers waar het brand schoon is die hebben wat te verbergen.
Kijk naar de conditie van alle vogels die aanwezig zijn .
Let op de slagpennen en kijk of ze goed volgroeid zijn .
Kijk of de vogels genoeg verschillen van type is dit niet het geval en zijn de vogels uniforme heb u te maken met inteelt, ook lijn teelt is inteelt.
Staar u niet blind op behaalde prijzen zegt helemaal niets over de gezondheid van de vogels.

Hier mee sluit u al een grootgedeelten uit van een verkeerde aankoop.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-03-24 - 11:51:27

Tja het advies van 2004 geldt nog steeds, franse rui stoppen met kweken voor een jaar en niet meer dan 2 ronden.
Gert


joop 56
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-03-29 - 14:56:27

ja gert maar over 2 jaar hebben ze het nog er is maar een remedie ervoor prullenbak de enigste manier om het uit te roeien is besmettelijk als de pest


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-03-29 - 23:42:48

Ik denk Joop dat je dan niet alleen grasparkieten in de prullenbak zult gooien maar nog heeel veeeel andere parkieten en papegaaien.

Gezien dat mensen dat toch niet bereid zijn, zal enten het enige oplossing zijn.
(helaas zijn er voor veel zieken geen entstof en worden deze ook niet of nauwelijks ontwikkeld)
Gert


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-30 - 07:59:53

Heb eens begrepen dat er voor polyomavirus wel een entstof is en in Amerika zelfs verplicht schijnt te zijn ook het testen er op. of dit ook waar is weet ik niet zeker heb het wel van een vogelarts vernomen gehad.in een ver verleden.


pietjebel
Oud Lid
Posts :160

Oud Lid
2013-03-30 - 08:04:05

Ook circuleert er een onderzoek op grasparkieten dat 70% wat geboren word besmet is .sad :(


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2013-03-30 - 08:47:02

Is ook bij mensen zo enkel indien gecombineerd met een aandoening die het natuurlijk afweersysteem ondermijnd heeft dit gevolgen.
Mvg
Dirk


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-30 - 15:08:11

Het is toch wel opmerkelijk.

Dat volgens sommigen kruisen van vogelsoorten niet kan, niet mag. Zou zelfs verboden moeten worden. Zoals hybride loris.

Maar zieke vogels, dragers kan dan wel weer. Vindt men doodnormaal.

Als er elk jaar een zekere % zieke vogels, dragers bijkomen. Is het toch in de eerste plaats onze plicht om dit een halt toe te roepen.
Om er voor te zorgen dat de neerwaartse spiraal terug een opwaartse spiraal wordt.

Een drager is over het algemeen geen gevaar.
Wel het aantal dragers.
De combinatie, kruising van dragers.
Want ook vormen dragers kan men kruisen.

Hoevelen kennen, weten de verschillende vormen van virussen/ziektes.
Want meermaals zijn de uiterlijke symptomen dezelfde.

Alleen al vanwege die zogezegde, zogenaamde, "toverballen"
Het kruisen, combinaties van meerdere (4-5) mutanten.
Waarvan men niet meer weet, wat, wie, waarvoor, etc, de vogel split is.
Waar ook eventueel dragers kruizen.

Het verzieken van de vogelhobby kan in zekere zin op twee manieren gebeuren:

(1) Het figuurlijk verzieken van de mooie vogelhobby.
Door onder andere kritiek te uiten.

(2) Het letterlijk verzieken van de mooie vogelhobby.
Door onder andere het in de praktijk toe te passen.
Al of niet opzettelijk.

Waar denkt men dat de avicultuur het meest mee gediend is. Het meest mee gebaat is.
In de eerste plaats in het belang van "onze" mooie vogelhobby. Zoals: het welzijn van de vogels, de gezondheid van de vogels, etc.

"Amen"


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-30 - 15:23:19

Sorry voor het dubbel plaatsen en de spellingsfouten zoals:
kruizen-kruisen.

Maar om/door een of andere reden, oorzaak, kan ik bericht(en) niet meer aanpassen.


spieky
Website Member
Posts :25

Website Member
2013-03-30 - 17:46:13

Beste enkeling
Wat wil je nu eigenlijk vertellen, wat je nu schrijf is voor geen mens duidelijk, volgens mij haal je gewoon alles door elkaar, en volgens mij begrijp je het zelf niet eens wat je schrijf.
.
Je moet het begrijpen met het begrip waar het mee begrepen moet worden, zo is het toch of is het toch iets anders.?


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2013-03-30 - 17:52:55

Er wordt nu een verband gelegd tussen het dragen van een virus en het combineren van mutaties.
Daar is geen wetenschappelijke onderbouwing voor te vinden.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2013-03-30 - 18:08:24

Het virus zal pas uitbreken indien de vogel (jongen )zijn verzwakt. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Indien echter alle dragers van een polyomavirus bij mens en dier worden opgeruimd komt er wel heel veel plaats vrij.

In de vogel liefhebberij is bijna alles onderbouwt door veronderstellingen die door praktijkervaring soms kunnen worden onderbouwd.

Mvg
Dirk


spieky
Website Member
Posts :25

Website Member
2013-03-30 - 18:17:34

Beste enkeling

Leg het eens in formule taal uit, en gaarne niet alles er bij en door elkaar halen, dan kan ik ook wat van je leren.
Dat moet een makkie voor je zijn en niet alles kopiëren en plakken en een hoop onzin er bij halen.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-30 - 19:02:12

Die verschillende Mutanten kunnen eventueel drager zijn. Zijn eventueel dragers.
Wat als eventueel alle Mutanten die in/bij die combinatie(s) voorkomen, drager zijn.
Waardoor eventueel een "nieuwe" agressievere vorm wordt gecreéerd.
Dan hebben we het nog niet over dragers die op een kunstmatige manier worden onderdrukt. Zoals kuren.

Waarom wordt het vaccin binnen de EU niet erkent.
Welke zin heeft het, als de ene wel en de andere niet gevaccineerd wordt.
Dan bekomt men nog een groter % dragers.
Waarvan een groot deel een agressieve vorm is.
Dit is wat aan het gebeuren is binnen de vogelhobby.
Dat men op een punt zal komen dat geen enkele kunstmatige ingreep nog zin zal hebben.
Dat men op geen enkele manier er nog zal in slagen om een of andere virus/ziekte te onderdrukken.

Trouwens.
Wat is het verschil tussen inenten, vaccineren, en kuren.
Eigenlijk dienen beide om een virus/ziekte te onderdrukken.

Als beide systemen het zelfde doel hebben.
Waarom moeten dan vogels die gevaccineerd zijn over een gezondheidscertificaat beschikken.
En waarom moet dit niet bij vogels die gekuurd zijn.

Binnen de EU is onlangs een nieuwe virusvorm van de vogelgriep ontdekt.
Niet kwaadaardig voor de mens.
Maar.
Bij combinatie van niet kwaadaardige vormen, stelt men vast dat men een agressievere vorm bekomt.

Niet alle Wetenschappelijke informatie verschijnt in het openbaar. of wordt op de "juiste" manier naar buiten gebracht.
Bekijk de ganse discussie in Belgie wat betreft het manipuleren van Wetenschappelijke informatie.

Men zal bij de "contra's" nooit iets horen die te maken heeft met/op bijvoorbeeld "kuren"
Gewoon omdat men weet dat dit het "einde" van de vogelhobby versneld.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-03-30 - 20:01:11

@ DirkD:

In grote lijnen ben ik het met U eens.

Maar als ik mij niet vergis, wordt het grootste % bij de mens medisch opgevolgd.
Is dit ook het geval bij de vogels.
Daar is het net andersom.
Is het eerder een kleine %
Als ik mij niet vergis wordt er bij sommige risico groepen bij de mens, bijvoorbeeld aangeraden voor geen nakomelingen. Of heeft men het eventueel over bepaalde risico's.
Is dit bij de vogelhobby, bij de vogels ook het geval?

Het klopt dat men van de ene dag naar de andere dag niet alles kan veranderen.

Maar als men er helemaal niks aandoet, zal men vroeg of laat de gevolgen moeten verdragen.
De gevolgen moeten aanvaarden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 76 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede