Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vererving grote alexander Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-06-11 - 15:24:14 send message to koi13

Hallo Volgens mij is grijs inderdaad dominant en grijsgroen vererft ook dominant. Lutino grijsgroen heette vroeger Lutino olijf)


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2014-06-11 - 16:28:34 send message to g.j. van zuilen

De grijs factor van de alexanders van Postema.
Zijn recessief grijs.
U heeft waarschijnlijk deze alexanders van een andere kweker?

Gr william


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-06-11 - 17:19:12 send message to gerrit g

De vader van de lutino pop waar het om gaat,dus de groen split lutino en grijsgroen komt uit de lijn van Postema.Hoe het kan en of het kan weet Ik niet maar het feit blijft dat de lutino pop heel anders van kleur is als een 'normale' lutino pop.
Verdere nakweek zal straks moeten uitwijzen of de pop inderdaad grijsgroen is.
Bedankt voor alle reacties.


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2014-06-11 - 17:32:53 send message to g.j. van zuilen

De man van u is split grijsgroen, de pop kan toch ook split voor grijsgroen zijn. Zo komen er grijsgroene en lutinogrijsgroen uit.


Het ander koppel is dominant grijs, Heeft u een foto van dit koppel, en van jongen.



gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-06-11 - 17:49:28 send message to gerrit g

De pop is aangekocht als gewoon groen en heeft vorig jaar voor het eerst aan deze man gekoppeld gezeten.
2 legsels met in het eerste legsel 2 groene mannen,1 lutino pop en 1 lichte lutino pop.Het 2de legsel 1 lutino en 1 lichte lutino.Dit jaar laat en zit nu nog op eieren.Andere jaren was de pop gekoppeld aan een groene man en alleen maar groene jongen.
Het koppel rec. grijze is niet van Mij maar van de kweker waar ik contact mee had.
Ik weet niet of Ik zijn naam mag noemen daarom had Ik zijn website genoemd.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-06-14 - 21:22:11 send message to P.Rooth

Grijsgroen is dominant bij de Halsbandparkieten en pruimenkoppen maar niet bij de Grote Alexanders zoals de vogels van Postema

In een boek waarvan ik de titel niet zal noemen omdat die van ene meneer uit Wezep is staat dat de grote Alexander wel Dominant vererft blz 401 en een ieder dacht dat het zo is , echter is Postema er achter gekomen dat dit een recessieve vererving betreft

En dan krijg je verwarring

Bij de halsbanden maskeert de lutino grijsgroen en ik meen te weten dat dit bij de pruimenkoppen ook het geval is

Paul


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-06-14 - 21:45:04 send message to koi13

Denk nu wel dat de meeste mensen nu wel weten welk boek en welke meneer jij bedoelt Paul. Maakt toch niet uit om zijn naam te noemen. Bladzijde 11 vermeldt ook dat ze in sommige gevallen op glad ijs begeven en dat er misschien onvolkomenheden optreden. Verder is het een prachtige handleiding toch voor ons.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2014-06-14 - 22:46:18 send message to mreyder

De "recessieve" grijsgroene mutant wordt grijsgroen genoemd, maar is het wel werkelijk een grijsgroene??? Is het misschien een misty; dominant verervend. Je hebt misty-mutanten waar de EF Misty in groen bijna niet verschilt van de wildkleur, terwijl deze EF wel bepaalde andere mutanten (bv cinnamon) erg beinvloed vwb kleur. Kan (en ik denk alleen maar hardop!!) dat hier ook het geval zijn? Zou verklaren waarom men denk dat ie recessief vererft (slecht of bijna niet waarneembare EF wordt niet herkent in groen)....... Nogmaals: ik denk alleen hardop, gebaseerd op Misty-mutanten bij andere soorten. En ja: ik weet dat er ook soorten zijn waar de EFmisty in groen wel duidelijk herkenbaar is.


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-06-15 - 14:58:54 send message to gerrit g

Die meneer vertelt Mij dus ook dat de rec.grijsgroene dominant kan vererven over lutino.
In het betreffende boek staat dán ook op blz 392 een foto waarop de middelste lutino lichter is dan de andere lutinos.hier staat dan ook bij : de lutino in het midden is een "misty lutino".


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-06-15 - 15:01:02 send message to P.Rooth

Is een mooi boek Koi 13 en een bijna iedereen ken het boek maar je mag niet zonder toestemming iets eruit vissen vandaar mijn eerdere reactie

Paul


gerrit g
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-06-26 - 18:20:43 send message to gerrit g

Ik heb dezelfde vraag aan(naar mijn weten)1 van de grootste alexander mutatie kwekers.Ook had Ik Hem de reacties van de andere beide alexander kwekers gestuurd.
Hij zegt het eens te zijn met wat beide kwekers zeggen en hebben ervaren.
Het blijkt dus dat er nog wel wat vraagtekens zijn bij de vererving in de alexanders.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-06-26 - 19:22:18 send message to P.Rooth

vraagtekens in vererving is eigenlijk het leuke van mutaties
Een mutant kweken die er nog niet was


alexanders
Website Member
Posts :18

Website Member
2016-07-29 - 19:30:52 send message to alexanders

Hallo

Er is nog veel niet duidelijk ook ik kweekte in 2015
een lutino grijsgroene uit een Blauwe man split grijsgroen en split ino x wildkleur


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2017-08-15 - 15:25:52 send message to pietsus

Zijn er ergens foto's van "lutino grijsgroen" eventueel naast een lutino.
Mvg Pieter



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede