De vader van de lutino pop waar het om gaat,dus de groen split lutino en grijsgroen komt uit de lijn van Postema.Hoe het kan en of het kan weet Ik niet maar het feit blijft dat de lutino pop heel anders van kleur is als een 'normale' lutino pop.
Verdere nakweek zal straks moeten uitwijzen of de pop inderdaad grijsgroen is.
Bedankt voor alle reacties.
De pop is aangekocht als gewoon groen en heeft vorig jaar voor het eerst aan deze man gekoppeld gezeten.
2 legsels met in het eerste legsel 2 groene mannen,1 lutino pop en 1 lichte lutino pop.Het 2de legsel 1 lutino en 1 lichte lutino.Dit jaar laat en zit nu nog op eieren.Andere jaren was de pop gekoppeld aan een groene man en alleen maar groene jongen.
Het koppel rec. grijze is niet van Mij maar van de kweker waar ik contact mee had.
Ik weet niet of Ik zijn naam mag noemen daarom had Ik zijn website genoemd.
Grijsgroen is dominant bij de Halsbandparkieten en pruimenkoppen maar niet bij de Grote Alexanders zoals de vogels van Postema
In een boek waarvan ik de titel niet zal noemen omdat die van ene meneer uit Wezep is staat dat de grote Alexander wel Dominant vererft blz 401 en een ieder dacht dat het zo is , echter is Postema er achter gekomen dat dit een recessieve vererving betreft
En dan krijg je verwarring
Bij de halsbanden maskeert de lutino grijsgroen en ik meen te weten dat dit bij de pruimenkoppen ook het geval is
Denk nu wel dat de meeste mensen nu wel weten welk boek en welke meneer jij bedoelt Paul. Maakt toch niet uit om zijn naam te noemen. Bladzijde 11 vermeldt ook dat ze in sommige gevallen op glad ijs begeven en dat er misschien onvolkomenheden optreden. Verder is het een prachtige handleiding toch voor ons.
De "recessieve" grijsgroene mutant wordt grijsgroen genoemd, maar is het wel werkelijk een grijsgroene??? Is het misschien een misty; dominant verervend. Je hebt misty-mutanten waar de EF Misty in groen bijna niet verschilt van de wildkleur, terwijl deze EF wel bepaalde andere mutanten (bv cinnamon) erg beinvloed vwb kleur. Kan (en ik denk alleen maar hardop!!) dat hier ook het geval zijn? Zou verklaren waarom men denk dat ie recessief vererft (slecht of bijna niet waarneembare EF wordt niet herkent in groen)....... Nogmaals: ik denk alleen hardop, gebaseerd op Misty-mutanten bij andere soorten. En ja: ik weet dat er ook soorten zijn waar de EFmisty in groen wel duidelijk herkenbaar is.
Die meneer vertelt Mij dus ook dat de rec.grijsgroene dominant kan vererven over lutino.
In het betreffende boek staat dán ook op blz 392 een foto waarop de middelste lutino lichter is dan de andere lutinos.hier staat dan ook bij : de lutino in het midden is een "misty lutino".
Ik heb dezelfde vraag aan(naar mijn weten)1 van de grootste alexander mutatie kwekers.Ook had Ik Hem de reacties van de andere beide alexander kwekers gestuurd.
Hij zegt het eens te zijn met wat beide kwekers zeggen en hebben ervaren.
Het blijkt dus dat er nog wel wat vraagtekens zijn bij de vererving in de alexanders.