Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geelvleugel ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Geelvleugel ara's
dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2004-11-28 - 23:55:37 send message to dan

Hallo ik ben opzoek naar mensen die mijn meer kunnen vertellen over het houden van geelvleugels
Ik heb begrepen dat ze eerder stres hebben dan andere ara's.Alle informatie is welkom.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-11-29 - 00:05:44 send message to Hawkeye_nl

Als je een keer contact opneemt met Bert Smedinga hier op de site of bij hem via http://www.birdpages.nl dan kan hij je heel erg veel hierover vertellen. Hij is zelf overgestapt op de geelvleugel ara en heeft ook ervaring met de andere ara soorten.

Erwin


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-29 - 10:28:44 send message to Ramon

Ik denk dat Peter, zo langzamerhand een vast forumlid, dit ook wel kan.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-29 - 20:20:27 send message to Jacqueline

happy :)

De Geelvleugel ara.

Komt in verschillende maten voor in gevangenschap.
Je kan er vinden die klein en fragiel zijn.
De reden waarom dat zo is laat ik even in het midden.

Maar er zijn er ook die werkelijk groot zijn, en pracht ara's om te zien.

Maar er is ook veel verschil van de gele band over de vleugels.

Je hebt er die amper wat gele veertjes hebben.

En er zijn er die een mooie brede gele band hebben zonder maar ook een veertje van een andere kleur.

Persoonlijk, gaat mijn voorkeur uit, naar een grote (85 cm) met een brede gele band.
Zoals op de foto een baby van 5 maanden oud.

Het karakter van een geelvleugel is pittig.
Kwekers die met 10 tallen koppels kweken, beschrijven hen als de Dobberman onder de ara's.

Ze zijn geneigd om zich te hechten aan een persoon, en maken wel degelijk verschil tussen man/vrouw.
De een zal kiezen voor de vrouw en de ander zal de man kiezen als zijn lieveling.

Ze kunnen soms last hebben van een slecht humeur.
En laten dat op een ara manier merken...AU.
Deze beschrijving geld voor de Geelvleugel als huisdier.
En heeft met opvoeden niets van doen, het is hun karakter en daar verander je niet zoveel aan, of je moet angst gaan kweken in de vogel, dan komt het verhaal stress heel vlug om de hoek.


Als koppel/kweekkoppel is dit niet van belang, dan is het vooral belangrijk dat ze elkaar goed kunnen zetten.

Voeding een goed basis mengsel arazaad, aangevuld met, eivoer met dierlijke eiwitten,fruit,groente,kiemzaden,noten,mineralen en vitaminen.

Bij totaal geen ervaring met ara's.
Kan de Geelvleugel ara iets te hoog gegrepen zijn.
Een advies, toon nooit geen angst, ze zijn slimmer dan je denkt.

Was op bezoek in Engeland bij een arakweker die had er als huisdier verschillende los binnen.
Een blauwgele/Groenvleugel ara zal je met een bezoekje vereren om je te begroeten, deze Geelvleugels deden dat ook maar niet om je te begroeten zoals je zou verwachten, de eigenaar moest toch regelmatig ingrijpen om deze ara's tot de orde te roepen.
Je kon gewoon zien dat ze probeerde om je even te laten voelen wie daar de baas was.

De vrouw was bezig met het bereiden van het voer, en er zat er een boven op een deur die toegang gaf tot de keuken waar zij bezig was, nou ik met mijn nieuwsgierigheid ging toch even kijken wat ze te eten kregen.
Op het moment dat ik richting keuken liep maakte de ara al aanstalte om in een scheervlucht op mij af te komen vliegen.
Zij waarschuwde de ara met luide stem en hij koos eieren voor zijn geld, en bleef toch maar onder luid protest op de deur zitten, en mij met flitsende ogen alle verwensingen toe wensen die maar denkbaar zijn.
Ja zonder meer een lekkere pittige ara, een vogel naar mijn hart.
Hou van alle ara's hoor geen enkele uitgezonderd.

Leer omgaan met de ara zijn karakter, lees hem alsware elke dag, geld voor alle dieren.



Oke ik hoop dat je er wat aan hebt, zijn persoonlijke ervaringen en heb ze van heel nabij mee mogen maken voor langere tijd.
Tevens heel veel opgestoken van de eigenaren en kwekers waar we mochten verblijven.
Mocht je kiezen voor de geelvleugel, ga voor de 85 cm met brede gele band.

Succes

wink ;)

Peter.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2004-11-29 - 23:20:02 send message to dan

Hallo peter dit is de informatie waar ik naar zoek.Heb zelf ervaring met blauw gele ara's
mijn vader had ze vroeger en ik heb ze zelf ook gehad maar moest ze wegens verhuizing verkopen
geen ruimte genoeg maar ga nu weer groter wonen.
dat het pittige ara's zijn schrikt mijn niet af
houd de spanning er in wink ;)happy :)Maar zijn de grote geelvleugels wel te vinden in nederland of kan jij mensen die ze kweken?Ik denk zelf dat ik met jongen vogels moet beginnen is dat zo ?

Bedankt voor de informatie iedereen.

PS zitten al jou ara's binnen?

vriedelijke groet danny.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-30 - 06:55:30 send message to Jacqueline

happy :)

Het is maar wat je wil, beginnen met jonge vogels is altijd aan te raden.
Maar wil je gelijk zicht hebben op kweek resultaten dan komt een ouderpaar in beeld.
Kweek koppels liggen niet voor het op rapen, ook op passen dat je niet .... word.
Zelf ben ik ook zoekende naar een JONG koppel, maar nog niets tegen gekomen wat voor mij leuk/goed is.
Maar heb de tijd, kooien zijn nog niet klaar, wat niet wil zeggen als ik vandaag of morgen dat tegen kom wat ik wil, toch wel mee neem naar huis, al moet ik ze bij wijze van spreken in de slaapkamer houden voor een poosje.laugh :D

Mijn kweekkoppels zitten binnen, en de jongere kunnen zowel binnen als buiten.
De kweekkopppels mogen na hun rondje ( 2 ) genieten van de buitenlucht.
Maar we hebben een kweekkoppel dat liever binnen in huis is na de kweek ( Olaf & Kira Blauwgele ara's) zijn dan ook weer gewoon tam.
Het is een wildvang man met een nakweek pop, en allebei scheetjes van ara's


De Geelvleugel zoals beschreven liggen niet dik, maar ik kijk ook verder over de grens, probeer een nakweek Ned, samen te voegen met een nakweek buitenland.
Zeker zijn van echt onverwant, is hier de reden van.
Mocht ik weten waar er zitten en vertrouwd natuurlijk laat ik het wel weten.

wink ;)

Peter.


dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2004-11-30 - 19:46:55 send message to dan

peter

Dat zou ik graag van je horen .Maar moet ook nog aan mijn hokken beginnen.Hoe groot zijn jullie hokken.ben van plan om ze binnen te houden inverband met de buuren?Dat is wel een goeie oplossing om een vogel uit het buiten land te halen.

vriendelijke groet Danny


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-30 - 20:41:25 send message to oranjekuif

Een vogel uit het buitenland is niet bij voorbaat
ander bloed,zoals ik al in een andere topic noemde;een kweker uit nederland heefd uit 1 stel geelvleugels 125 jongen gekweekt(zegt hij Zelf)
die zijn in europa en de rest van de wereld verkocht.
dit geldt voor vele zeldzame soorten;veel vogels ,maar weinig bloedlijnen!(buffons,hyacinten,brilkakatoes,kortstaarten,petrei etc ,etc)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-11-30 - 20:52:38 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Dan.

Voor de ara's hebben we een binnen ruimte van breed 3 meter, lengte 3 meter en hoogte 2.5 meter.
Wel is er de mogelijkheid dat ze naar buiten kunnen.
Alles is geisoleerd 8 cm dik, met sandwichpanelen.
Geeft een mooie witte afwerking van binnen en is heel goed schoon te houden, en nagenoeg onverwoestbaar, wat met de sloop kunsten van ara's best wel mag.
Ook een voordeel als je buren hebt, het geluid word voor driekwart omlaag gebracht.
Maar als je ze alleen maar binnen houd geef ze dan zoveel mogelijk ruimte.

Wat betreft het samenstellen, wil gewoon zekerheid van onverwant zijn aan elkaar, totaal geen overeenkomst qua bloedlijn.
Nou dat zal een kilometertje of wat rijden zijn so what.
Je koopt zoiets voor het leven, en dan moet het goed zitten.
Maar mocht het zover zijn dan geef ik wel een berichtje.
En ga nu niet op een stoel zitten he, en maar afwachten tot het thuis word gebracht,laugh :D je hebt internet dus wat houd je tegen.

Vragen naar herkomst van het ouder paar is een van de eerste dingen die belangrijk zijn.
Zowel diegene die de man gaat leveren en ook voor de persoon die de pop gaat leveren.
Bij twijfel.... op naar de volgende.

wink ;)wink ;)

Peter.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede