Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pruimkopparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pruimkopparkieten
Seranne
Website Member
Posts :14

Website Member
2014-05-05 - 22:22:27 send message to Seranne

Ik heb een broedrijpe koppel pruimkoppen zitten die zeer veel paren, echter legt de pop geen enkel ei.

De vogels krijgen eivoer, kalk, genoeg zaad en veel fruit.

Vorig jaar was de man pas broedrijp en op kleur, dus dacht ik dat het aan de leeftijd lag. De pop was dan al op leeftijd want zij is later samengebracht met deze man wegens overlijden van de ex man. Ze paarden vorig jaar ook veel maar er kwam nooit en ei. Dit jaar is het weer hetzelfde, iemand die weet waar dit kan aan liggen??


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2014-05-07 - 14:59:39 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

het kan veel zijn:
Hoe groot is het broedblok?
ik gebruik altijd blokken van 50 hoog en een binnen oppervlak van 22cm. ik heb gemerkt dat grotere blokken mindersnel worden geaccepteerd.
Hoe groot zitten de vogels?
Ik heb gemerkt dat de vogels vervetten als ze te klein zitten en dan de poppen niet gaan leggen. een kleine tot grote vlucht is aan te raden boven kweekkooien.
leeftijd speeld geen rol. ik heb een koppel van 2012 dat nog niet op kleur is en de pop zit op 5 bevruchte eieren.
om de poppen in broedstemming te krijgen gebruik ik altijd gedroogde vijgen als ik hier mee begin leggen ze vaak binnen een week of 3. uiteraard dit jaar een uitzondering bij mij waren de pruimekoppen laat met broeden.
hopelijk wat info te hebben gegeven.
groet egon


Seranne
Website Member
Posts :14

Website Member
2014-05-08 - 14:22:31 send message to Seranne

Beste,

De nestkast is 60 cm hoog en heeft een grondoppervlak van 25*25 cm. Ik ben vanplan nog een tweede te hangen, nochtans zit ze veel in haar nestkast.

De volière is 1.5 meter breed met een diepte van 2.5 meter. de hoogte van de volière is 2.2 meter.

De pop heb ik gehaald bij een kweker, die kweekt in kooien van 2 meter hoog en 1 meter diep met een breedte van 80 cm. Hier konden ze bijna niet vliegen, maar hij had altijd goede resultaten. Ik had wel wat medelijden met deze vogels, dus nam ik er een pop mee.


christian
Website Member
Posts :26

Website Member
2014-05-08 - 17:11:46 send message to christian

Je vlucht is ruim genoeg voor een koppeltje Pruimekoppen . Geef je koppel maar een blok van 60 hoog en 16 x 16 , ze zullen zich daar veel beter op haar gemak vinden .. Kweek zelf met 16 koppels Pruimekoppen en gebruik ook deze maten voor de broedblokken .


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-05-08 - 17:36:08 send message to P.Rooth

Koop geen vogels uit medelijden '

Christian gaf al aan 16 vierkant en 60 hoog

Is een ideale maat en zorg voor dikke wanden en dubbeldikke bodem met wat nestmateriaal wat ongeveer 5 cm dik is

moet het lukken

Paul


Seranne
Website Member
Posts :14

Website Member
2014-05-08 - 18:31:57 send message to Seranne

@christian,
Bedankt voor de informatie. Ik ben van plan om nieuwe kasten te maken, en deze nog op te hangen dit weekend. Vandaag zag ik hen nog twee maal paren dus ze zijn zeker nog in broedstemming. wie niet waagt die niet wint en is het voor dit jaar niet dat ze kweken het is voor later.

@ Paul, bedankt voor de info en ik heb de vogel niet per direct uit medelijden gekocht. Het is een forse vogel en het was voor een lage prijs, maar ik was zeer blij dat ik hem kon verlossen uit zo'n kleine kooien.

Bedankt iedereen voor de reacties


drenthe
Website Member
Posts :10

Website Member
2014-05-09 - 23:31:35 send message to drenthe

Ook ik had heb slechte kweekervaringen met de pruimkopparkieten dit seizoen .Ze zijn in prima conditie maar van de 10 koppels doen het maar 4 Nu zijn er nog 2 koppels die broeden .
xxxxxxxxxx


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede