Hallo.
Ik ben een jaar geleden in het loro park geweest.
Daar zijn alle zit stokken en schommels van sparren hout.
Dus ik denk dat dat geen kwaad kan.
gr Jan.
Alvast bedanlt voor jullie reactie.
Ik heb nog is verse wilgentakken gehaald met blaadjes die ze duidelijk wel leuker zitten. Ik zie de vogels steeds paren elke dag en daarna gaan ze aan de blok hangen en knagen (natuurblok) maar heb ze er nog niet zien in gaan. ze zijn dus wel druk bezig... Is het echt nodig dat de vogels boven op de blok kunnen gaan zitten want dit is net het geval?
Bij mij zit er niet eens een deksel op het blok en dat vinden ze maar wat leuk want ze hebben het er vakkundig af weten te slopen
Pop gaat via invlieggat en de man via de bovenkant in en uit het blok
Is aan jezelf natuurlijk wat te doen maar ze mogen graag op een blok zitten
Ik heb geen deksel op het blok er zijn die wel een deksel accepteren maar een blok binnen opdelen zodat de pop weg kan indien de man wat al te opdringerig is
Dan is een blok zonder deksel ideaal
Blok wat ter beschikking staat is wel 80 cm diep en 30 vierkant
Loodzwaar doordat het gemaakt is van dik hardhout en staat op een plateau
Is uitproberen hoe ze op blok reageren waarop ze kunnen zitten en doe je het deksel eraf hou ze in de gaten kleine veranderingen geven soms problemen zijn en blijven kaketoes
Gisteren gezien dat ze grote stukken schors en takken op de bodem gaan halen, ad blok gaan hangen en er laten invallen. Dus misschien komt het toch nog goed
vandaag is gepiept en het nestje is er dus blijkbaar al hoewel ik de vogels er niet in zie gaan. misschien doen ze dit ochtends of in de late avond?? nu nog hopen dat er meer volgt