Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Australische prachtvinken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Australische prachtvinken
Nensba
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-03-18 - 22:11:20 send message to Nensba

Hallo iedereen, ik kweek al jaren Australische parkieten en wil nu eens de kleinere australische vogels beginnen houden. Ik wil graag een volière bouwen van zo'n 2 op 3 meter en wou eens horen welke soorten je bij elkaar kan zetten en hoeveel van elke soort. Ik dacht al aan zebravinken, goulds, diamantvinkjes, … Voor mij is dit nieuw, kan er mij iemand wat meer info geven. Verzorging, de soorten die je bij elkaar kunt zetten, extra verzorging, voeding, kweek, het houden van deze diertjes in de winter, ….


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-03-18 - 22:35:25 send message to Antony

Dat zijn wel zoveel vragen dat je misschien het beste kunt wenden tot www.prachtvinken.nl
Ik kan je zo wel zeggen dat je niet van alles bij elkaar moet gaan zetten. Diamantvinken kunnen bijvoorbeeld behoorlijk dominant zijn. Zebra's lenen zich ook niet altijd; mogelijk zijn Gould's, binzen en ceres een leuke combinatie.


Nensba
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-03-19 - 20:49:22 send message to Nensba

Bedankt alvast voor je reactie. Ik zou zo'n 5 à 6 verschillende soorten bij elkaar zetten, de welke zou je nog bij de opgenoemde soorten plaatsen? En wat te doen als we een strenge winter hebben?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-03-20 - 11:18:06 send message to ParkietenPeter

5 à 6 soorten in 2x3 meter zou ik wat veel vinden. Je moet er nl. ook aan denken dat er jongen bij komen. En die hebben dan toch enige tijd ook ruimte nodig. 3 soorten lijkt mij meer dan voldoende voor die volière.

wink ;) Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-03-20 - 11:19:07 send message to ParkietenPeter

En wat die winter betreft zijn de vinken veel gevoeliger dan de parkieten.

Dus bij verwarmen zou geen overbodige luxe zijn.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-03-20 - 11:24:14 send message to ParkietenPeter

Ow ja, nu we het er toch over hebben; zouden prachtvinken bij neophema's in een kooi passen? (360x100)

DAt zou voor mij wel mooi zijn. laugh :D


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-03-20 - 13:06:12 send message to P.Rooth

Prachtvinken en bepaalde neophema's zou best kunnen Peter alleen zijn niet alle neophema's even vriendelijk tijdens de broedtijd
met name de turk kan vervelend zijn

Bourke , elegant of splendid moet geen punt zijn

Paul


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2014-03-20 - 14:43:32 send message to ParkietenPeter

Ik ga er eens over denken.
Ik heb de Bourke en de Elegant al.

wink ;) Peter


Nensba
Website Member
Posts :80

Website Member
2014-03-20 - 20:58:57 send message to Nensba

bedankt voor de reacties, ik ben al wat geholpen. Geven jullie ander voer in de winter of voor de winter?


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-03-21 - 20:54:21 send message to lorikwekerij

de bourk is mijn ogen toch iets te dominant in hun broedtijd dit heb ik met meerdere koppels mee gemaakt


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-03-22 - 19:31:18 send message to P.Rooth

voer in de winter mag best vetter zijn indien de vogels de normale dagritmes volgen zonder extra verlichting en/of verwarming

Is geheel afhankelijk hoe vogels gehouden worden


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2014-03-23 - 18:25:58 send message to frehen

Hallo paul ik heb turken in een gezelschapsvoliere gehad samen met diamantvinken,binzen astrildes mozambiqsijsjesen goulds ging prima alleen als de turken jongen hadden dan heb je last van de jonge turken die verstoren de broedkastjes van de andere vogels.
groetjes freek


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-03-23 - 19:08:21 send message to P.Rooth

Hallo Freek

Ik heb nare ervaringen met turken in een gezelschap volière
Natuurlijk zijn de grootste problemen tijdens het broedseizoen ( en die komt eraan ) en je hebt natuurlijk verschil in vogels ze zijn gewoonlijk fel maar die van mij wat extra

Kon geen jongen op stok krijgen in gezelschap volière waarin turken zaten , geprobeerd met Bergen , Prinsessen andere neophema's lukte niet

Vandaar ik geen voorstander ben van gezelschap volières waarvan de afmetingen niet over houden , het kan ook zijn dat ik het niet getroffen heb .

Is de drang om meer soorten te houden dan eigenlijk verantwoord is ( voor de vogels zelf ).

Paul


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2014-03-23 - 22:04:34 send message to frehen

Hallo paul ik moet er wel bijvertellen dat ik een goeie beplanting in de voliere heb en dat de afmeting 7 bij3.5 is en aansluitend een binnenhok van 2 bij 2.groetjes freek



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-03-24 - 11:01:17 send message to P.Rooth

Ha Freek nu wordt het plaatje beter inzichtelijk

Dergelijk ruime volières geven uiteraard meer mogelijkheden om prachtvinken en turken samen te houden

Mijn volière was/is een stuk kleiner 3 x 1 x 2 H met aansluitend een nachthok van 2x1x2H een stuk smaller en korter en dat werkt echt niet

De ruimte die de vraagsteller aangeeft is niet groot genoeg voor de aantallen die hij/zij erin wil houden

Paul


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2014-03-24 - 19:21:50 send message to frehen

Klopt daar heb je een punt paul de volwassen turken daar had ik nooit last mee maar de jongen die verstoren alles.Daar moet je ook rekening mee houden dus hij kan beter een andere oplossing zoeken.Misschien is een koppeltje swiften een oplossing bij mij broeden die in een hol in de grond in een boomstam.De boomstam staat op de grond en is hol van boven en daar hebben ze een gang in gemaakt in de grond.
groetjes freek



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede