Ik heb op dit moment 2 koppels kakariki`s een stel op eieren de anderen niet.
Maar mu slachten ze elkaar zo af dat ik een stelletje apart moest zetten in het nachthok het ander stelletje buiten in de volière.
Er hangen 3 broedhokken in alle 3 op de zelfde hoogte.
Gebeurd dit vaker dat ze elkaar zo afslachten,en is er wat tegen te doen.
Hoe gaat dit met parkieten.
Ik hoor het graag.
mvg geert
Kijk er ook van op. Kakariki's zijn wel nieuwsgierig(verstoort soms het broeden bij anderen) en opdringerig, maar helemaal niet vechtlustig.. (dat is mijn ervaring ermee)
Elkaar afslachten heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb in de buitenvoliere(7m x 3m) momenteel een 15 tal Kakariki's zitten. Omdat er een aantal paargedrag vertoonden en ik eieren vond heb ik 2 nestkasten opgehangen. Er is wel wat gekibbel maar meer dan dat is er niet. Kakariki's zijn eigenlijk kolonievogels. In NZ zwermden ze met 100den neer op plantages. Enkel om te broeden trekken ze zich terug in paren.
Ik denk, dat je laatste zin erg belangrijk is.....Voor de 2 koppels is het nu broedseizoen en dus willen ze zich afzonderen. Gaat dat niet, dan KAN er gebeuren wat er inderdaad gebeurde....
Ik heb de vogels gescheiden stel buiten op eieren en een stel binnen nachthok.
Als de eieren uit zijn gebroed en de jongen weg zijn haal ik de broedhokken eruit en laat ze weer allemaal bij elkaar,afwachten dan maar.