hallo,
bij mij is hier ook een koppel fisherie's (nu met jongen)die ook geen nest maken met takjes ze hebben alleen turfmolm gemengd met houtsnippers.
groet chris
deze ruifjes gebruik ik ook, en bevallen prima!!
de vogels peuteren het fruit er tussen het gaas door uit, waardoor alles beter schoon te maken blijft en de helft niet op de grond ligt te rotten, zie mijn voliere
Dit koppel heeft wel de beschikking over wilgentakjes maar maakt er geen nest van ze slopen de takjes wel,ik heb ook koppels gehad die nesten maakten dat je de eieren bijna niet zag door het inspectieluikje(zo vol met takjes).
Gr.Chris.
ik merk dat ze de dunne takjes fijner vinden om mee te sleuren en te gebruiken. de grotere takjes worden wel gebruikt maar eerst kapot geknaagd.
ik heb ze nu ook in het badje liggen nu het mooi weeris. wel voor de zekerheid het water eruit gehaald in de nacht. ik vond er een zittend in het water vorige week. gelukkig leeft hij nog.
groetjes egon
ze knagen ze echt wel af,. daarna het hout zonder bast idd gewoon weghalen. snoei die boom , knip af . en evt spoel af voor ze te geven , komt helemaal goed