Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pyrrhura Molinea Molinea Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pyrrhura Molinea Molinea
parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-21 - 18:45:19 send message to parkietenpeter

Kan ik de Pyrrhura M.M. in een gezelsschapvoliere zetten bij bijv.neophema's, valken en kanaries?

Aan ruimte is geen gebrek.

- Hoe staat het met agressieviteit van en naar de Pyrrhura toe?
- Hoe gaan zij met andere broedende vogels om?
(het gaat niet om broeresultaat anders meot ik ze mar apart zetten, maar ik wil niet iedere dag kadavers ruimen)

Alvast dank je wel voor de positieve bijdrage en verrijking van mijn kennis.

wink ;) Peter


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-11-21 - 19:39:31 send message to Ramon

Schermutselingen tussen deze soorten zullen er af en toe wel zijn, maar over het algemeen zullen ze zich goed met elkaar verdragen.

Ben


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-21 - 22:32:56 send message to rupicola

Ik hoop dat je volière er een van zeer groot formaat is, anders kun je er echt vanuit gaan dat er serieus slachtoffers gaan vallen.
Ik heb ooit eens geprobeerd een kolonie op te zetten met molinae sordida in een tamelijk grote volière. (4 paar in 2x3x2meter buiten + aansluitend 2x3x2meter binnen)
Alles ging maandenlang goed tot het moment dat een koppeltje broedrijp ging worden. Het kostte mij destijds (echt van het ene moment op het andere) enkele dodelijke slachtoffers, terwijl broedblokken in ruime mate voorhanden waren.

Vanaf dat moment heb ik mijn Pyrrhura's altijd paarsgewijs en daarmee verder probleemloos gehuisvest.
Jonge Pyrrhura's kunnen echter wel zeer lang bij de ouders gelaten worden, ook als er eventueel een tweede broedronde plaatsvindt!

noot:
Er zijn overigens wel liefhebbers die met sukses koloniebroed hebben toegepast bij deze soorten!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-21 - 22:36:58 send message to rupicola

Nog even dit:

Valken en soms neophema's moeten wel eens 'afgeremd' worden door de nestblokken te verwijderen.
Pyrrhura's slapen het GEHELE JAAR door in een nestblok en moeten dus altijd een blok ter beschikking hebben. Dit zou voor problemen kunnen zorgen.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-21 - 22:51:15 send message to parkietenpeter

Dank je wel,

Omdat het al een gepaard koppel betreft is ruime voorzichtigheid natuurlijk geboden.

Zo ben ik al eens een Bourke kwijtgeraakt omdat hij meende de blok van de Barraband te kunnen bezetten. Daarom de vraag hoe dit met andere gaat.

Duidelijk, dank je wel.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede