als een kanariepop ongeveer 4 tot 5 eitjes legt moet de kanarieman elk eitje appart bevruchten? dus elke dag moet hij een nieuw eitje bevruchten?
is dit zo of niet? veel dank
Nee hoor 1 paring is voldoende om alle eitjes te bevruchten maar meestal wordt er wel meerdere keren gepaard.
Het zou zelfs niet lukken moest hij iedere dag de eitjes apart moeten bevruchten omdat de zaadcellen er enkele dagen overdoen om de eicel te bereiken.
dus volgens uw uitleg kan ik de kanarieman wegnemen van de kanariepop na een (1) paring te hebben gehad want 1 paring maakt alle eitjes bevrucht
ben je wel zeker met je antwoordt daar ik anders gehoord en gelezen had ergens voordien
Je kunt natuurlijk nooit zeggen dat na de eerste paring gelijk de eieren bevrucht zullen zijn. Het best is de man bij de pop te laten totdat je 100% zeker bevruchte eieren hebt.
ik denk dat als men de kanarieman bij de pop laat om haar mee te helpen eten te geven , dat dit meer kracht geeft aan de pop om haar jongen goed op te voeden en dezelfde man kan nog 3 rondjes verder met dezelfde pop doen
de pop wordt dan lui.
ze zit maar op haar nest en wordt gevoerd door de man.
het maakt niet uit dat de man erbij wegehaald word
de pop kan het helemaal alleen doen
Kanariepoppen hebben tegenwoordig niet zo veel meer met natuur te maken. In de natuur werken veel dingen totaal anders.
Als je een kanariepop een beetje teveel "verwent" vervet ze heel snel met alle gezondheidsrisico's van dien. De man weghalen tijdens de kweek is een van de methoden om de vogel te dwingen voldoende te bewegen.
De natuur is al lang naar onze hand gezet met veel diersoorten, dat kun je afkeuren maar het is wel realiteit. Dan kun je beter die realiteit onder ogen zien en daar zo goed mogelijk naar handelen, toch?
Ton, ik denk dat je gelijk hebt als het om kanaries gaat. Maar papegaaien staan nog heel dicht bij de natuur en wat hun betreft ben ik het met Swaas eens dat zij daarom de gelegenheid tot samen broeden en groot brengen van de jongen niet mogen missen.