hallo mijn nigrigenisen zijn bezig aan de 2de ronde
maar ik heb een pop en ze heeft 3 DAGEN GELEDEN een eitje gelegd en er is nog eentje onderweg maar het is toch niet normaal dat het zo lang duurt ze is nog springlevend maar maak me zorgen
ik heb ze even uit gevangen en heb voorzichtig gevoeld en als ik voel bij haar achterste is het eerst zacht maar gezwollen bv met vocht en meer naar achter voel ik dan een ei maar vrees ervoor dat het stuk is als je er aan komt heeft ze pijn
nu snap ik er niets meer van ben net terug van de va
en heeft de vogel onderzocht en er is geen ei opkomst haar achterste is zo gezwollen omdat ze broeds is ze heeft 1 ei gelegd nu vraag ik mij af komen er nog of niet de va snapt het ook niet en zou ze erop broeden heeft hier iemand ervaring mee
ja dat weet ik ook wel maar ik was gewoon ongerust
gewoon omdat het zo gezwollen was en maar 1 ei heeft
gelgd maar nu weet ik beter trouwens ze zit erop te broeden en het is bevrucht
deze vogel geeft gisteren een 2DE ei gelegd
dus er zit een week tussen wat als ze er nog legt en ze bv bevrucht zijn dan zou er een week verschil zijn tussen het eerste en 2de jong en moesten er nog volgen dan is het verschil nog groter zal even afwachten en kijken ofer nog komen en bevrucht zijn
en het is wat ik dacht er zit een week tussen het eerste en en 2de ei en ze heeft er in totaal 4 en er zitten bevruchte tussen wat kan ik nu het beste doen
Gewoon afwachten. De bevruchte eieren zullen normaal gesproken wel uitkomen. Misschien dat vanwege het grotere leeftijdsverschil de jongste jongen het niet redden. Volgende ronde dan wellicht beter.