Ik ben mij aan het voorbereiden op de bouw van een nieuwe voliere.
Nu is het zo dat ik nog een aantal platen plexiglas, maar ook een aantal golfplaten heb liggen.
Is plexiglas de beste oplossing of kan ik toch beter voor de golfplaten gaan?
Ik heb namelijk het idee dat de vogels veel meer van de zon kunnen genieten als ik plexiglas gebruik.
heb hier op een open vlucht een klein gedeelte overdekt met plexiglas,en het gedeelte links en achter,hier gaan ze altijd slapen en hebben een hoekje waar ze droog zitten snachts.kunnen wel binnen zitten maar zitten liefst buiten.
Bij mij liggen er polycarbonaat platen op met kleine golf. Met UV kant die de schadelijke stralen niet doorlaten. 10 jaar garantie!
Er mag een baksteen of tak op vallen, gegarandeerd geen barst! wordt ook niet bruin door het felle zonlicht zoals PVC (en dit kraakt dan)
Voor kunststof dakplaten zijn Makrolon (duurzaam en duur) of Kunststofkanaal platen een goed alternatief voor vlakke plexiplaten. Je moet wel voor een goede verbinding zorgen bij meerdere platen ivm de afwatering.
Zelf heb ik 3 mm Trespa platen in een stoel profiel geplaatst, zodat ik de platen ook in en uit de houders kan schuiven.
Ik heb net een nieuwe voliere gemaakt en polyester kleone golf golfplaten.genomen. oude zelfs werkt uitstekend houd in. De zomer de hitte wat tegen s winters nu dus. Drupt t van condens maar waar ik voer ist lekker droog groet