Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaarten met andere papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijze roodstaarten met andere papegaaien
henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-11-19 - 15:22:18 send message to henkdelaat

Als je met grijze roodstaarten kweekt in een gesloten ruimte of in buiten vluchten en je zet amazones of rosé kaketoes,of edel papegaaien in de naaste omgeving dan stoppen de grijze met kweken.

Het krijsen(schreeuwen) van deze papegaaien beangstigen de grijzen en worden daar heel onrustig van.

Dit heb ik vandaag gehoord van een grote kweker die daar via camera observatie ervaring mee heeft gehad.

Wie heeft hier ook ervaring mee??

Henk.

"Titel aangepast tbv zoekfunctie"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2013-11-19 - 15:33:57 send message to wiechmann

henk mijn beste kweekkoppel grijze heb links koppel zonparkieten en rechts koppel ara nobilis zitten .en ze komen elkaar buiten in open voilere tegen .dus zeg het maar.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-11-19 - 15:48:40 send message to henkdelaat

Wiechmann,

Ik vond het ook al raar heb dit ook nog nooit eerder gehoord.

Heb wel ooit gehoord dat als je met collies in een gesloten ruimte kweekt dat je er dan geen andere parkieten bij kan zetten omdat die dan niet tot kweken overgaan.

En bij sommige soorten spits snavels blijkt dit ook zo te zijn.

Henk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-19 - 15:55:25 send message to Karel

Zou het met de volgorde van aanschaf te maken kunnen hebben? Gaat het volgens die kweker altijd fout of alleen als je al met roodstaarten kweekt en er later andere papegaaien naast zet?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-11-19 - 16:04:37 send message to henkdelaat

Karel,

Dat zou kunnen,zo heeft die kweker mij dit ook uitgelegd.

Ik heb buiten in vluchten rosé kaketoes tegenover grijze zitten,zit 3 meter tussen maar ze kunnen elkaar wel horen en zienen dit jaar geen enkel ei gehad van de grijze en andere jaren geen problemen gehad.

Henk.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2013-11-19 - 19:28:49 send message to Ann*

Ik heb grijzen, edels, ara's en dwergara's allemaal in vluchten naast elkaar zitten, en hun binnenhok is in dezelfde ruimte (ook apart uiteraard). De grijzen waren er eerst, ze kweken, net zoals de 2 koppels edels en de dwergara's (de grote ara's niet maar ze zijn nog te jong).


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-11-19 - 20:08:53 send message to enkeling

Zijn al die vogels/vogelsoorten natuurlijke kweek.
Of komt er ook onnatuurlijke kweek aan te pas.

Bekijk de informatie van Moderator Daniel op/bij topic: bourke parkieten.

Meermaals heeft het te maken met de voorgeschiedenis. En waar, zoals al aangegeven, weinig aandacht werd/word aanbesteed.

Het krijsen(schreeuwen) kan een vorm van dominantie betekenen. Dit ten opzichtig van al of niet soorgenoten. Of niet soortgenoten die als soortgenoten worden beschouwd.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2013-11-19 - 20:54:31 send message to jaap van de pol

Hallo Henk,

Ik heb ooit ook eens van kwekers gehoord dat je soorten uit de verschillende continenten bij elkaar moet zetten, dus afrikanen: bonte boeren, grijzen, meyers, etc.

Amerikanen: caiques, ara's, amazones etc.

Die kweker vertelde dat bij een combi van deze soorten in een ruimte de zuid Amerikanen te druk zijn en teveel krijsen zodat de afrikanen mogelijk niet gaan broeden door de onrust.

Of het echt waar is weet ik niet daar ik alleen afrikanen heb. Toch kan ik me er wel iets van voorstellen maar nogmaals, het ligt aan de vogels zelf denk ik.

Groet,
Jaap


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-11-20 - 08:29:16 send message to Vogelen

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Over het kweken met grijze roodstaarten zijn heel veel broodje aap verhalen denk ik. Toen wij er mee begonnen is ons het volgende verteld: Als je er mee wil kweken moet je het volgende doen anders kweekt je nooit
* Huisvesten in m3 kooien
* Plaatsen in half donker
* Absoluut niet bij andere papegaaiensoorten
* Pellet voeren (anders heb je 1 keer jong en nooit weer)
* Niet meer dan 1 keer per dag bij je vogels komen
* Niet te vaak schoonmaken, alle stress voorkomen.
* etc.

Onze grijze zitten samen met kaketoes, ara's en amazones in dezelfde ruimte, in een voliere, in het licht, zonder pellet (of heel weinig), wekelijks schoongemaakt en m'n dochterje scheurt regelmatig op haar fietsje langs. Ze kweken prima.

Mogelijk ligt het bij schuwe wildvang anders, maar daar is sowieso geen plezier aan te beleven.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-11-20 - 13:12:15 send message to henkdelaat

Mijn Grijzen zijn wildvang.
Rosé Kaketoe's, Maracana's,Edels, zijn natuurbroed,en/of hand opfok en die kweken wel.

Ik heb het er hier over dat de grijzen na verloop van enkele jaren minder gaan kweken (dus niet gelijk stoppen) maar tenslotte stoppen ze ermee.

Wacht het wel af en zie wel hoe het loopt.

Als je 10 kwekers hebt dan heb je 10 verschillende meningen.

Henk.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede