Heb een jonge ongeringde grijze roodstaart. Wat kan ik het beste doen dat als bewijs dient dat de vogel toch van 2013 is? knijpring [waar haal ik die?]en certificaat van dierenarts??
Welke gezondheidstesten worden eigenlijk meestal gedaan voor papegaaien in het algemeen?
Je kunt toch ook gewoon een vogel uit 1983 laten chippen. Chip zegt helemaal niets.
Chip is geen bewijs dat een vogel uit 2013 komt. Ringen zijn daar iets makkelijker en handiger voor...al is dit systeem ook niet helemaal waterdicht.
Chip is handig voor eigen registratie als je meerdere ongeringde dieren hebt en een eigen uitleesapparaat. Verder kan het meerwaarde hebben als de vogel ontsnapt.
Voor de rest is het zonde van je geld en van de stress voor je vogel. Of zie ik dat verkeerd?
Wat als het hier gaat om een niet eigen gekweekte ongeringde grijze roodstaart?
Nergens is er hier sprake/informatie wat betreft al of niet eigenkweek.
Velen vergeten dat dergelijke vogelsites/forums ook bezocht/bekeken worden door personen met slechte/kwade bedoelingen.
Of door organisaties/personen die de vogelhobby niet zo gelegen zijn (contra's).
PS. "Zo te lezen is het als gewoonlijk slechts Enkeling die dit veroorzaakt."
Verder commentaar overbodig.
Het gaat erom dat ik een jonge grijze heb gekocht. Eigenlijk had ik hem niet moeten meenemen want de persoon had niet vermeld dat hij niet geringd was, en nog een leugentje waar ik hem op betrapte. Maar goed, dan had ik hem daar moeten laten.Maar na een lange autorit....
Ik laat hem dan chippen en probeer de dierenarts een verklaring te geven dat uit de kleur van de ogen blijkt dat het een jonge vogel van 2013 is.