Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > het dak van de voliere dicht of open Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : het dak van de voliere dicht of open
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-11-17 - 18:48:00

ik heb in de tuin een voliere staan mijn vogels zitten graag buiten en ook in de regen maar er zitten ook we eens andere vogels op de voliere
en katten wat is wijsheid


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-11-17 - 19:03:08

Als je geen nachthok hebt dan je dak overdekken want anders gaan ze in de winter kapot als ze nat worden en het koud is.


San Mamés
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-11-17 - 19:11:48

Ik zou er een dak (van bv. golfplaten) op plaatsten. Ten eerste zitten de vogels dan meer beschut, tegen regen ed. Daarnaast is er minder kans dat er bacterien in de voliere komen door uitwerpselen van wilde vogels.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-11-17 - 19:35:51

even nog wat aanvulling
de vogels hebben een binnen hok droog in een blokhut


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-11-17 - 20:44:31

Hallo Bonteboer,

Het ligt er natuurlijk aan om wat voor vogels het gaat.
Als je nachthok droog en tochtvrij is dan is dat prima.
De volière aan de bovenzijde overkappen met lichtdoorlatende golfplaten of polystereen platen heeft als voordeel dat de kans op wormbesmetting door wilde vogels en andere ziekten minder groot is.
Het andere is dat veel vogels graag in een mals regenbuitje zitten of van het lentezonnetje genieten en dit niet kunnen als de gehele volière is overdekt.
Nu is een regenbuitje wel simpel na te bootsen door er een regeninstalatie boven of voor de volière aan te leggen.
Een andere mogelijkheid is de volière voor een klein gedeelte open te laten zodat de vogels toch kunnen kiezen, onder dit open gedeelte kun je een paar tegels leggen, een andere mogelijkhijd is een raamwerk met gaas bespannen, doe dit dusdanig dat de vogels niet direkt met het zand in aanraking kunnen komen.
Een nadeel van overdekken is weer dat de temperatuur behoorlijk hoog op kan lopen als de zon er de gehele dag op staat te schijnen.
Dit is weer voor een gedeelte op te lossen door veel hoge beplanting rond de volière aan te brengen.
Ga ook eens een kijkje nemen bij andere liefhebbers,wie weet steek je daar nog wat van op.

Veel sukses met je vogels.

Kees de jongh




BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2004-11-17 - 21:01:07

het gaat om rosekakatoe`s ze zitten graag in de regen maar ook heel veel op de grond terommelen
dat lijkt mij een rede om het dak dicht temaken


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-17 - 21:18:20

Zeker dicht maken. natuurlijk niet helemaal.

Zo voorkom je dat deze vogels besmet worden met ongewenste para'-enzo van buitenaf. En toch lekker doezuh.

wink ;) Peter


marcel_h
Website Member
Posts :16

Website Member
2004-11-23 - 20:39:08

Persoonlijk heb ik mijn verblijven voor de helft met golfplaat af gedekt. Bang voor besmetting ben ik niet.



Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2004-12-21 - 16:25:51

Ik heb mijn buitenvoliere van boven afgedekt met golfplaten. Deze laten voldoende licht door en de zijkanten zijn gewoon open.

Zo kunnen de katten de vogels niet van boven laten schrikken en kunnen er ook geen andere vogels op je voliere zitten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede