niemand?heb begrepen dat het ed moet zijn inplaats van ef .ed enkele donker factor.toch vreemd dat een enkele df een lichtere kleur geeft,wat de naam ook zegt misty.misschien dat frank ursula er wat info over heeft?
Er is nog geen donkerfactor bij swiften. Beide mutaties worden bij andere soorten nog wel eens verward. Mij lijkt dit gewoon een SF misty (of EF misty).
oke ,er is weinig info over te vinden en vrij verwarrend allemaal.zo noemen ze misty ook wel olijf
je ziet op de fotos dan altijd df.(dubbel of donker?)
ze hebben het op een site ook over enkele df en dubbele df.op een site hebben ze het zelf over donker groen en olijf dit klopt helemaal niet,die persoon zal er wel van uit zijn gegaan als er olijf is is er ook donkergroen.
heb je nog meer info Daniel hoe het precies zit?
klopt Dirk,misty vererft dominant en deze jonge man schijnt ook uit een licht gekleure man te komen.daar teplaatse zag ik het niet eens in het hok waar ze zaten.het viel mij bij deze man ook pas op na een half uur hier in de buitenvoliere.kan ook bijna niet anders dat het misty is dus.maar heb je wat info over misty kom op het internet allerlei tegenstrijdige antwoorden tegen,geeft aan dat er niet veel intersse in is denk ik.
Bij misty is er sprake van een lichte afname van de hoeveelheid eumelanine. En het is een mutatie die inderdaad niet erg populair is. De df vogels vallen goed op sf misty is erg slecht te zien aangezien het verschil met de wildkleur minimaal is.