Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Waterige ontlasting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Waterige ontlasting
tessa21
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-11-15 - 12:42:52

Wij hebben eergisteren bij een hele betrouwbare kweker een grijze roodstaart gekocht.
Een handopvok van 6 weken.
Heel lief beestje die nog een klein beetje nerveus is.

Wat ons opvalt is dat hij af en toe wat waterige onlasting heeft met daar in wel een groene sliert.
Niet altijd soms heeft hij gewoon een dikke groene ontlasting met een witte rand.

Kan iemand mij vertellen of dit hoort?
Of kan het zijn dat de vogel kou heeft gevat of ziek is.
Hij oogt wel gezond, levendig, zeer nieuwsgierig, kijkt goed uit zijn ogen en eet heel goed.

Alleen lopen doet hij/zij nog moeilijk

gr. Tessa


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2004-11-15 - 15:04:51

Hallo Tessa,

Het is goed mogelijk dat de dunne ontlasting wordt veroorzaakt door stress, dit wordt weer veroorzaakt door de verandering van zijn/haar vertrouwde omgeving, huisvestiging en verzorger.
Je vogel hoeft dus nog niet ziek te zijn.
Ik zou de vogel de eerste tijd wel goed in de gaten houden omdat vogels die onder stress staan wel meer vatbaar zijn voor ziektes en worminfectie's.
Als de ontlasting dun blijft zou je bij de dierenarts medicijnen kunnen gaan halen tegen stress, dit middel doe je door het drinkwater.
Blijf goed in de gaten houden of de vogel goed eet en hoe zijn of haar gedragingen zijn, een vogel die stress heeft gaat vaak in een bepaalde hoek van de kooi of volière aan de gaas of tralie's hangen en kan dit bijzonder lang volhouden.
Grijze Roodstaarten krijsen soms als je te dichtbij komt en maken ook een horizontale nerveuze beweging heen en weer.

Veel sukses.

Met vriendelijke groeten,

Kees de jongh




Oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-15 - 20:34:54

Hallo,

Ik neem aan dat de vogel nog met pap gevoerd wordt,pap bevat relatief veel water.
Dit water zorgt voor de dunne ontlasting,als de vogel zaad etc gaat eten moet dit veranderen.
volgens mij geen reden tot paniek
mvg rene


tessa21
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-11-15 - 22:55:27

Dat klopt hij eet nog pap.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-15 - 23:12:11

quote
....bij een hele betrouwbare kweker een grijze roodstaart gekocht.
Een handopvok van 6 weken.

Ra ra wat klopt er hier niet?




tessa21
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-11-15 - 23:33:51

Ik ken 6 mensen(in mijn kennisen kring) die bij hem een grijsje gekocht hebben.
De oudste is tot nu toe 15.
Ze leven allemaal nog.
Ook heb ik de vogel meteen laten testen in utrecht.
Gezond


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2004-11-16 - 11:32:27

Hallo,
De fout?
6 weken? Dit is wel vroeg om een vogel te verkopen of het moet zijn dat je al ervaring hebt met het grootbrengen van vogels.
Groetjes


tessa21
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-11-16 - 15:13:02

Ja, wij hadden al ervaring.
Alleen is onze vorige grijze roodstraart wegens ziekte niet ouder dan 6 maanden geworden.
Ook bij de verkeerde handelaar(dennis) gekocht.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-11-17 - 01:15:57

Wat ik bedoelde, koop een papegaai als ie minstens 12 weken is en je hebt veel minder kans op narigheid.
Het hoeft geen enkel verschil te maken bij het tam maken.

Dat "een betrouwbare kweker" zijn vogels al met 6 weken weg doet vind ik raar. Ongelooflijk veel problemen ontstaan doordat de vogels veel te jong verkocht worden.
Ik zeg niet dat het niet mag of kan, ik vind het geen goed idee, meer niet.

Groeten, Ton.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-17 - 13:04:18

Helaas is het voor huiskamerpapagaai liefhebbers,nogal moeilijk om een wat oudere (zelfstandige )papagaai te kopen .
Omdat(in het algemeen) de kwekers van ,,babys,, ze liever zo snel mogelijk kwijt zijn voor zoveel mogelijk geld.
Dus je moet het niet alleen de koper kwalijk nemen,want die kunnen vaak niet anders!!!!!
Probeer maar eens een zelfstandige grijze te kopen,het zal niet mee vallen,denk ik


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2004-11-17 - 13:22:41

Hallo,
ik doe mijn jongen pas weg als ze volledig zelfstandig kunnen eten.
Ik geef een lijstje mee van wat ze zouden moeten eten en ik verkoop geen papegaai aan mensen die allebei gaan werken.
Zeg hun ook duidelijk dat ze dagelijks kunnen stofzuigen omdat de vogels nogal los omgaan met hun eten.
Willen ze er dan nog eentje is het goed en anders even goede vrienden.
Verkoop momenteel alleen nog aan handelaars.
Groetjes


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2004-11-17 - 13:22:51

Hallo,
ik doe mijn jongen pas weg als ze volledig zelfstandig kunnen eten.
Ik geef een lijstje mee van wat ze zouden moeten eten en ik verkoop geen papegaai aan mensen die allebei gaan werken.
Zeg hun ook duidelijk dat ze dagelijks kunnen stofzuigen omdat de vogels nogal los omgaan met hun eten.
Willen ze er dan nog eentje is het goed en anders even goede vrienden.
Verkoop momenteel alleen nog aan handelaars.
Groetjes


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-17 - 21:16:26

Ik zeg ook : in het algemeen!
Maar volgens mij ben jij (memaa) 1 van de weinige die zijn jongen zelfstandig aan de handel verkoopt,ik ken er teminste niet veel.
Ik ken er wel verschillende van;hoe jonger hoe liever.(mits het geld goed genoeg is)
Het zou voor de hobby volgens mij beter zijn als iedereen ze pas zelfstandig zou verkopen,maar ja!!

MVG Rene


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2004-11-18 - 15:56:59

Hallo,
eigenlijk zou ik het liefst de vogels aan een schappelijke prijs verkopen aan een particulier. Dan heb je een idee waar de vogel zit en kun je mee bepalen of hij goed terecht komt.
Heb ooit een grijze verkocht en die komt elk jaar op verlof bij ons. Hij (zij) komt dan naar zijn (haar)vakantielief (dat is dus onze papegaai). En ze hebben het voor elkaar wink ;).
Jammer genoeg denken sommige particulieren dat je aan de vogels geen onkosten hebt. Ze verlangen soms dat jij ze, bij manier van spreken, bijna gratis zou moeten weggeven terwijl ze in de winkel veel meer gaan betalen.
Heb altijd spijt als er een vogeltje weggaat sad :(
Groetjes


marley
Website Member
Posts :30

Website Member
2005-03-03 - 10:48:46

Hallo,

Onze vogel is nu een half jaar en het gaat heel goed met haar.
Ze is nu een heel levendig (grijze roodstaart) en probeert al te praten.
Het is ook een vrij drukke vogel.
Het valt ons alleen op dat ze vaak last heeft van waterige ontlasting.
Af en toe is het gewoon dik bruin of groen met wit erin in een pasta vorm.
Maar soms is het ook een plasje water met een groene sliert.
De vogel krijgt soms zaadmengsels of nutribird p15 en af en toe fruit
Weet iemand of dit normaal is?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-03 - 10:51:49

Uit eigen ervaring weet ik dat de dik bruine uitwerpselen gerelateerd is aan het geven van Nutribird P15. Het is de vraag of het veel kwaad kan, je kunt het ook aan de uitwerpselen zien als ze bijvoorbeeld kersen gegeten hebben, maar het is een duidelijk nadeel van nutribird.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede