Ik ben net zoals jou al eens op zoek geweest. Echter weinig tot geen informatie kunnen vinden.
Ik meen mij wel te herinneren dat er ooit in europarrot of de parkieten sociëteit een artikel heeft gestaan met foto's van de geelstaart in het wild. Welk nr en/of jaar durf ik niet te zeggen.
Ben erg benieuwd of er andere mensen zijn die wel meer info hebben.
Goedemorgen we zijn nu 2 jaar verder en ik heb begrepen dat er geen geelstaarten zijn in Europa ??
Of zijn er kwekers/liefhebbers die wel meer info willen vertellen??
Hoor graag van jullie
We zijn weer 2 jaar verder zijn er misschien nu wel kwekers met deze soort die meer kunnen vertellen?
Misschien over de kweek en of het wel
Mogelijk is om onverwant te maken ?
Heb ook naar dit soort gevonden maar zijn in de avicultuur zeldzamer dan de pallida caique. Mogelijk heeft loro parq ze wel zitten maar weet het niet zeker. Volg nu de caiques al heel wat jaartjes en ben ze niet tegengekomen. Ken wel wat kwekers die er heel wat voor over hebben om dit soort in hun collectie te krijgen.
Pallida caique dient men zuiver te houden en zuiver te kweken. Nooit kruisen met de gewone zwartkop caique. Ik heb vorig jaar 2 jong koppels uit Zuid-Europa aangeboden gekregen voor de prijs van 7500 euro per koppel. Verkoper stuurde mij 10-tallen foto's per whatsapp. Durfde het (nog) niet aan.
Maar als er pallida's in Nederland zitten dan hoor ik dat graag!
De geelstaart Caique's zijn helaas niet buiten Brazilë te bewonderen. !!!
Ze zitten wel degelijk in Europa, maar je hebt gelijk deze zijn niet te bewonderen.