Auteur |
Onderwerp : Wat kan er het beste naast elkaar? |
ArieM
Website Member
|
2013-07-20 - 16:53:59 |
|
Na jarenlang op kleine schaal parkieten te hebben gehouden heb ik de afgelopen maanden een nieuwe voliere gebouwd. De vluchten zijn 1,50 m breed en op volgorde 4,5m, 3m, 3m en weer 4,5m lang. Binnenkokken 1x1,5. Binnen dubbele gaas en buiten enkele gaas voor het zicht. Hierin gaan een koppel Konings, een koppel Rose Kaketoes, een koppel Groenvleugel parkiet en 6 personata,s koloniebroed. In welke voliere kan het beste welke koppel(s) zodat ik geen problemen krijg ivm enkele gaas buiten?
|
ArieM
Website Member
|
2013-07-20
-
17:36:45 |
|
Sorry ik bedoel dus Roodvleugelparkiet i.p.v. Groenvleugelparkiet
|
P.Rooth
Website Member
|
2013-07-20
-
19:32:19 |
|
Konings en Roodvleugels niet naast elkaar geeft problemen tijdens broedseizoen
Paul
|
henkdelaat
Website Member
|
2013-07-21
-
12:37:49 |
|
Enkel gaas,kost je nagels van de parkieten,en misschien ook wel van de rosé kaketoe's en dat zou jammer zijn.
Vaak helpt het al als je de bovenste meter met dubbel gaas maakt,omdat de vogels meestal bovenin zitten.
Henk.
|
mreyder
Website Member
|
2013-07-21
-
13:23:17 |
|
Ik zou de Rose's en Konings in de buitenste (langste) vluchten huisvesten. En inderdaad: ik zou de tussenwanden van de vluchten eerste van dubbelgaas voorzien. Rose's en Personata's zullen de tenen van de buren kunnen beschadigen! Zal voor de konings en roodvleugels wel meevallen (zelf vroeger ook gehouden in vluchten met enkel gaas, zelf geen problemen ondervonden), maar toch: zou tussen alle vluchten dubbel gaas maken. Is nu (nu er nog geen vogels inzitten) veel makkelijker dan wanneer de vogels er al inzitten.
|
ArieM
Website Member
|
2013-07-21
-
18:24:53 |
|
Bedankt voor de reacties. De verdeling wordt dan: Rose kaketoes, Roodvleugelparkieten, Personata's en Konings.
|
Snuitema
Website Member
|
2013-07-25
-
07:40:53 |
|
Voor de Roodvleugels hoef je denk ik niet zo bang te zijn.
Ik heb het dit voorjaar zelf ook gevraagd,en heb ze naast een koppel bleekkoppen geplaatst.
Zo men zegt kan dit eigenlijk ook niet maar zie ze hebben allebeide drie jongen grootgebracht en ik heb niks geen problemen meegemaakt.
Ik denk dat het per koppel weer een ander verhaal is,gewoon proberen dus.
ik hoop dat je hier iets mee kan
mvg. Henrie
|