Ik heb een koppel Bourkes die hun eerste nest hebben. Ik had 3 jongen die 4 weken oud zijn. Nu lag er gisteren een dood jong in het nest, dus nog 2 over. Ik heb al een paar dagen het vermoeden
dat de ouders er bijna niet meer naar omkijken.Ik heb ook geen idee hoe vaak de ouders normaal het blok nog in gaan om evt te voeren. De jongen zijn al best groot en zou het zonde vinden als ze dood zouden gaan. Ik heb van CeDe handopfok voeding gehaald maar dit lijkt mij ook niet makkelijk om te geven. Wat kan ik het beste doen nu?
Als ze 4 weken oud en gezond zijn, zullen ze vandaag of morgen wel uitvliegen. De ouders stimuleren dat soms door minder te voeren; dan moeten ze wel.
Succes.
Dank voor de reactie tot nu toe. Ik vroeg mij af of dat wel goed gaat als ik de jongen op de grond leg in het nachthok. Moeten ze dan de avond weer het blok in? Wat mag de max temp zijn in mijn schuur? Volgens mij heb ik 1 van de ouders wel een keer het blok in gweest. Ik krijg natuurlijk ook niet alles mee.
Zie net dat er 1 op de grond zit in het nachthok, die is eruit gekropen. De andere die toch wat minder ver is zit nog in het blok. Ik denk dat die er nog niet aan toe is. Misschien is het nu wel handig om die uit het blok te halen. De ouders zitten nu regelmatig bij het jong op de grond maar weet niet of ze nog om gaan kijken naar de ander.