Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ervaring met het kweken van caique s in kweekkooien? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ervaring met het kweken van caique s in kweekkooien?
TT birds
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-07-14 - 09:22:18 send message to TT birds

heeft er iemand ervaring met het kweken van caique s in kweek kooien van bvb 100x50x50 met staand parkieten blok ik wil kooien gaan aanschaffen maar ik zit in tweifel graag uw mening bvd


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2013-07-14 - 09:36:15 send message to eabe80

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lijkt mij aan de kleine kant. Ik denk een lengte van 1.50 meer in de richting zit. Ik heb zelf bonte boeren gehad in kooien van 1.50x0.70x0.70, vond dat al minimaal voor dat formaat vogel.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-07-14 - 21:02:16 send message to Rogert

Ik heb ervaring met het kweken in kooien van 1.60 x 80 x 80 cm. Het is me nooit gelukt!!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-07-14 - 21:13:21 send message to Daniel

Rogert dan heb je toch juist geen ervaring met kweken in dat soort kooien razz :p


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-07-14 - 22:51:58 send message to lorikwekerij

deze vogels hebben minimaal 70cm breed 2 meter hoog en 2 meter diep nodig
in kleinere kooien heb je meestal geen succes
en dat moet je ook niet willen met deze mooie vogels


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2013-07-15 - 01:54:28 send message to ineznick

Helemaal met Lorikwekerij eens!!Zulke mooie wil je niet in een broedkooi houden, als je de ruimte hebt , doe ze gewoon in een voliere !!


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2013-07-15 - 07:20:51 send message to DirkD

Ja, dan kun je de actie tegen de positieflijst (dieren die mogen gehouden worden zonder enige voorwaarde) nog duizend keer tekenen.

Blijkbaar zijn degenen die deze ondertekenen de eerste om voorwaarden te stellen.

Mvg
Dirk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2013-07-15 - 08:28:27 send message to molineti

Volgens mij worden de beste kweekresultaten gehaald in ruimere kooien.
Veelal hoor ik de mensen die in broedkooien proberen te kweken klagen over de resultaten.

Succes met deze mooie vogels

Groeten rene


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-07-15 - 09:38:49 send message to Rogert

Hey Daniel,

Ik heb er juist ervaring mee. Ik heb geconstateerd dat deze leuke, speelse en superactieve vogels niet in zo'n klein k*t hokje te houden zijn. Dat ze de ruimte nodig hebben met veel verrijking, frisse lucht en daglicht. Ik heb dus ruimschoots ervaring, ik heb ze niet kunnen bieden wat ze nodig hadden en dat heeft geresulteerd in een kweekloze ervaring!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-07-15 - 16:52:49 send message to Daniel

Hey Rogert,


Was meer een taalkundige knipoog. Inhoudelijk ben ik het me je eens is geen soort voor een beperkte ruimte.


TT birds
Website Member
Posts :2

Website Member
2013-07-15 - 20:31:43 send message to TT birds

misschien is het toch verstandiger om roodbuik/ruppels te gaan neer zetten in 120x60x60 dat is denk ik ook beter betreft geluid gr


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2013-07-15 - 22:07:52 send message to ej roelofs

Ik kweek zelf ook met roodbuik, ruppellii en bruinkoppen in soort gelijke kooien
Mijn kooien zijn 165 x 60 x60
Maar ik laat ze in de zomer in grote volieres omdat ik zie dat de vogels qua conditie achteruit gaan als ze jaar in jaar uit in de kooien zitten
Na de zomervakantie gaan ze in de broedkooi,en maart april gaan ze in de voliere
Mvg erwin


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2013-07-15 - 23:06:54 send message to oli4

Schandalige afmetingen! Verschiet je er van dat ze in NL een positieflijst opstellen!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-07-15 - 23:50:13 send message to Daniel

Oli4 wees niet bang Belgie gaat aan de positieflijst voor vogels beginnen zodra die van reptielen en amfibien af is.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-07-16 - 13:23:04 send message to meyersam

daniel, denk je echt dat de positieflijst dan zo positief zal zijn als hij klinkt? ik denk eerdere dat meer en meer jonge mensen zullen afhaken,of enkel nog een kanarietje of aga zullen kweken.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-07-16 - 14:24:44 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik ben helemaal geen voorstander van de positieflijst en zeker niet gebasseerd op de inconsistente criteria die het ministerie nu gaat gebruiken. Mijn opmerking moet je dan ook meer sarcastisch zien. Ik ben daarintegen wel een voorstander van huisvestingseisen, want dat zou veel oplossen. En sinds die COM tentoonstelling in Hasselt mogen van mij die huisvestingseisen ook 1 op 1 ingevoerd worden op tentoonstellingen.

En dat er minder jongeren geinteresseerd zijn in het houden van vogels, valt in mijn ogen best mee. Dat jongeren zich minder snel aansluiten bij vogelbonden is wel een feit maar dat ligt niet aan de hobbie in mijn ogen, maar aan de bonden.
Als je kijkt naar bonden als de Aviornis of de BVA dan hebben die nog steeds meer dan genoeg jongeren in de club. En van de BVA weet ik dat de ledenaantallen zelfs nog aan het groeien zijn.

Dat een positieflijst een remmende werking heft op jongeren om vogels te gaan houden weet ik nog net zo niet. We zullen zien.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede