Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > pyrrhura vragen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


hacatta
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-07-13 - 22:43:27 send message to hacatta

wanneer hij veren heeft zal ik die zeker plaatsen.
word helaas nog even wachten.
ben zelf ook heel nieuwschierig


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-09-24 - 20:21:08 send message to gerrit1950

heeft die nu al veren? Ik zie uit naar de foto.


pieteko
Website Member
Posts :5

Website Member
2013-11-22 - 15:23:49 send message to pieteko

Hallo
Ik weet niet of ik het correct forum zit, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb sinds 3 weken een pyrrhura gekocht van een kweker. Ze is ongeveer 5 maand. Ik zou haar graag tam maken, maar weet niet goed waar te beginnen. Ik heb ze eerst aan haar kooi laten wennen een kleine week. Ik was er intussen wel veel mee bezig. Tegen gaan praten en haar wat laten wennen aan mij. In het begin at ze heel veel, nu is dat al wat geminderd, maar ze kan nog steeds veel op. Ze lust alleen maar vogelzaad, ze is niet echt geďnteresseerd in fruit..groente.. . Na een goede week kwam ze al op mijn hand zitten en kwam ze uit mijn hand eten. Beetje bij beetje leerde ik haar om op commando op mijn vinger te gaan zitten, als beloning krijgt ze een zonnebloempitje. Dat gaat goed in de kooi. Eergisteren heb ik haar kooi opengezet en het duurde eventjes voor ze eruit ging. Na een halfuurtje is ze automatisch terug in haar kooitje geweest. Ik heb de kooi niet direct dichtgedaan en na een uurtje ging ee nogmaals de kooi uit. Maar deze keer wou ze in geen honderd jaar de kooi in. Ze luisterde ook niet echt... toen we haar hebben kunnen vastnemen was dat tegen haar zin! Ze beet zelfs. Het duurde een dag voor al eer ze mijn vertrouwen terug had. Nu zit ze al terug twee dagen in haar kooi en ik durf haar er niet meer uitlaten, straks wil ze er weer niet meer in. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Ben ik correct bezig... hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven! Alvast bedankt . Grtjs


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-11-22 - 15:48:34 send message to idl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik vind dat je heel goed bezig bent met de pyrrhura.maar zou er dan ook niet mee stoppen. gewoon terug uit de kooi halen zou ik zeggen en niet 2 dagen tussen laten. en over welk soort pyrrhura heb je het dan?


pieteko
Website Member
Posts :5

Website Member
2013-11-22 - 15:53:27 send message to pieteko

Ok danku wel voor de reactie. Ik heb een pyrrhura lepida


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-11-22 - 15:55:17 send message to idl

een lepida is normaal gezien 1 van de gemakkelijkste pyrrhura soort om tam te hebben.
geduld is het toverwoord!


pieteko
Website Member
Posts :5

Website Member
2013-11-22 - 16:06:26 send message to pieteko

Ok danku wel voor de reacties. En raad je aan om haar kort te wieken? Of zal haar gedrag gaan veranderen. De eerste keer vloog ze overal tegen aan, khad er compasse mee ...


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-11-22 - 16:17:40 send message to idl

je hebt veel tegenstanders van kortwieken,dat zal je nog wel lezen hier(na). ik doe het wel want liever een gekortwiekte pyrhurra dan een dode pyrrhura van tegen je venster te vliegen. let wel,ik heb het over knippen. het groeit terug aan en daarna kan je nog zien wat je doet. de vogel zelf gaat het natuurlijk niet leuk vinden de eerste dagen maar dat beterd wel als je hem de nodige aandacht geeft.
en dan nu de anti-kortwiekers .....shoot


pieteko
Website Member
Posts :5

Website Member
2013-11-22 - 16:23:25 send message to pieteko

Ok, ik zal er eens over na denken of ik haar knip .. ik ga eerst zien of ze nog veel ergens tegen aan vliegt . Nog een laatste vraag.. hoe kun je leren dat ik haar mag aaien, ze verschiet altyd als ik haar wil strelen...


idl
Website Member
Posts :79

Website Member
2013-11-22 - 16:27:47 send message to idl

zachtjes aan met je vinger in haar nek beginnen (niet bang zijn om een beet te krijgen) maar leer haar eerst om gewoon bij je te zitten zodat ze jouw vertrouwen heeft,dan krijg jij dat van haar ook. ik aai mijn pyrrhura minuuuuuten lang maar ze moet er gewoon voor in de stemming zijn. elke dag lukt dat ook niet hier.


hacatta
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-11-22 - 17:55:38 send message to hacatta

Goedenavond,
Tijdje geleden dat ik hier was.
Met het vogeltje gaat het heel goed en heeft de naam hope gekregen.

Ze is een molinea achter gegaan met haar kleuren met wat verschillen, haar kopje is boven aan zwart en daarna donkerblauw ook heeft ze 1 rood veertje bij haar navel een een aar rode veren op haar schouders,ook is haar snaveltje bij de randjes grijs en voor de rest blank.
het rode veertje bij haar navel had ze eerst niet dus wie weet volgt er nog.
Helaas geen foto die optie heb ik niet.

Ook heb ik nog een vraag ik zoek een maatje voor haar.
Ik heb mijn oog laten vallen op een hypoxantha.
Alleen hoor ik dat ze qua karakter erg fel kunnen zijn.
Klopt dit? ze is namelijk heeeeel erg tam en ziet geen gevaar.
En laat andere vogels zeg maar over haar heen lopen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-11-22 - 18:38:36 send message to Daniel

Een hypoxantha is een molinae ondersoort al wordt de naam ook gebruikt voor opaline mutanten van molinae. Qua karakter zijn er dus geen verschillen met de groene vogels.


hacatta
Website Member
Posts :19

Website Member
2013-11-22 - 19:26:43 send message to hacatta

dankje wel voor het snelle antwoord.
Iemand heeft me al een hyposanta aangeboden,dus dan ga ik dan op in.


micktimon
Website Member
Posts :2

Website Member
2014-07-04 - 23:32:20 send message to micktimon

even een toevoeging uit eigen ervaring mocht u de nieuwe vogel willen koppelen met een nieuwe vogel neem uw vogel mee om te koppelen ik heb met mijn derde pyrrhura het probleem gehad met mijn poppen de derde was ook een pop en de oudere pop was het niet eens dat de man ermee omging dit ging erg hardhandig. nu heb ik de 3de pop met een man gekoppeld en is er weer rust (bij aankoop 3de meegenomen).



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede