Hallo mensen,
Wij hebben op dit moment 3 grijze roodstaarten in onze voliere. De voliere is 16m2 met een nachthok. Afgelopen week is er bij ons een edelpapegaai gebracht die niet goed werd verzorgd. Hij zit nu natuurlijk nog apart maar in de toekomst willen we graag dat hij ook in de voliere kan. Is het mogelijk deze met de grijzen te plaatsen aangezien de ruimte vrij groot is of is het beter de ruimte te splitsen?
Groetjes Eline
Als er geen koppels zijn en je er niet mee wil kweken zou je het kunnen proberen. Wel goed in de gaten houden! Ik heb jonge ara's en grijze samen zitten, dit gaat prima.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan meerdere vogels samen in een grote ruimte, dan allemaal apart in kleine ruimtes. Dit is ook nog eens veel mooier om te zien! Uiteraard moet het dan wel kunnen, dus geen hechte koppels en geen broedgelegenheid aanbieden. Als je wil kweken altijd apart. (tenzij je voliere van uitzonderlijke afmeting is)
Onze voorkeur gaat ook uit naar 1 voliere. Hij is 16 m2 (ongeveer 4x4m) Met diverse bomen en grote takken erin. De meeste grijsjes zijn gek op schommelen dus ook voor de inrichting is het mooier om er 1 geheel van te laten.
Ik heb een voliere van soortgelyke grootte waarin 8 grijze roodstaarten van ouderdom 2-6jr zitten en een edel pop van een jaar oud. Het een koppel roodstaarten zit zelf tans op eieren en ook dit is geen probleem. De anderen blyven wel van het blok weg. Ik zou wel zeggen het hangt af van de persoonlikheid van de vogels dus als je de edel toevoegd wel voorzigtig zijn en vooral meerdere zitstokken en voerbakken wat verder uit mekaar erin zetten/ hangen zodat er geen gevegten om voedsel ontstaat.