Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gaat dit goed? (huisvesting) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gaat dit goed? (huisvesting)
eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2013-06-16 - 12:05:04 send message to eline1987

Hallo mensen,
Wij hebben op dit moment 3 grijze roodstaarten in onze voliere. De voliere is 16m2 met een nachthok. Afgelopen week is er bij ons een edelpapegaai gebracht die niet goed werd verzorgd. Hij zit nu natuurlijk nog apart maar in de toekomst willen we graag dat hij ook in de voliere kan. Is het mogelijk deze met de grijzen te plaatsen aangezien de ruimte vrij groot is of is het beter de ruimte te splitsen?
Groetjes Eline


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-06-17 - 07:15:44 send message to Vogelen

Als er geen koppels zijn en je er niet mee wil kweken zou je het kunnen proberen. Wel goed in de gaten houden! Ik heb jonge ara's en grijze samen zitten, dit gaat prima.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-06-17 - 13:46:10 send message to gerrit1950

als je kan splitsen, zou ik hiervoor opteren, beter dan risico's lopen


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-06-17 - 15:50:37 send message to henkdelaat

Als je er geen nestkasten in hebt hangen dan kan de edel papegaai rustig bij de grijzen roodstaarten.

Als je er nestkast(en) in hangt en er zit een koppel grijze bij dan wordt gevaarlijk en zou ik dit niet doen.

Henk.


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2013-06-18 - 12:49:55 send message to eline1987

Er hangen geen nestkasten in. Is ook niet de bedoeling nu. De kans dat het goed gaat is dus wel groot?



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-06-18 - 15:27:51 send message to Vogelen

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan meerdere vogels samen in een grote ruimte, dan allemaal apart in kleine ruimtes. Dit is ook nog eens veel mooier om te zien! Uiteraard moet het dan wel kunnen, dus geen hechte koppels en geen broedgelegenheid aanbieden. Als je wil kweken altijd apart. (tenzij je voliere van uitzonderlijke afmeting is)


eline1987
Website Member
Posts :88

Website Member
2013-06-18 - 17:10:03 send message to eline1987

Onze voorkeur gaat ook uit naar 1 voliere. Hij is 16 m2 (ongeveer 4x4m) Met diverse bomen en grote takken erin. De meeste grijsjes zijn gek op schommelen dus ook voor de inrichting is het mooier om er 1 geheel van te laten.


interactivet
Website Member
Posts :145

Website Member
2013-06-18 - 18:13:27 send message to interactivet

Ik heb een voliere van soortgelyke grootte waarin 8 grijze roodstaarten van ouderdom 2-6jr zitten en een edel pop van een jaar oud. Het een koppel roodstaarten zit zelf tans op eieren en ook dit is geen probleem. De anderen blyven wel van het blok weg. Ik zou wel zeggen het hangt af van de persoonlikheid van de vogels dus als je de edel toevoegd wel voorzigtig zijn en vooral meerdere zitstokken en voerbakken wat verder uit mekaar erin zetten/ hangen zodat er geen gevegten om voedsel ontstaat.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede