Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bodembedekking lories Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bodembedekking lories
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-09 - 12:30:17 send message to kamervoliere

wat hebben jullie in de vlucht van de lories?nu bij liggen er nog stoeptegels in kan ik deze beter laten liggen met daarboven op bv keien of komt het water dan niet goed weg van het schoonmaken?en is een stukje gras een goed idee.


ceetje
Website Member
Posts :29

Website Member
2013-06-09 - 19:06:39 send message to ceetje

Gras zou ik persoonlijk niet leggen. Ik denk dat hier dan makkelijk muizen ik kunnen graven niet?


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-06-09 - 19:34:07 send message to P.Rooth

betonnen bodem met een afvoerput lijkt mij persoonlijk een goede oplossing voor lories je kunt dit natuurlijk bedekken met grind of schelpen voor een netter aanblik

Paul


eabe80
Website Member
Posts :297

Website Member
2013-06-09 - 20:05:15 send message to eabe80

Ikzelf heb buiten een dikke grind laag op antiworteldoek, daaronder drainage buis, werkt voor mij goed. In het nachthok gebruik ik beukensnippers, niet duur en neemt goed vocht op.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-06-09 - 23:04:13 send message to dooren

Ik ben persoonlijk niet kapot van stenen e.t.c. op een betonnen of tegelvloer omdat hier gemakkelijk bacteriën in kunnen nestelen. Hiermee heb ik slechte ervaringen gehad.

Bovendien blijft zo'n laag altijd vochtig wat de groei van bacteriën stimuleert.

Als dit salmonella of coli bacteriën zijn dan kan men een enorm probleem krijgen met de gezondheid van de lori's.

Beukensnippers o.i.d. wat men regelmatig verwijderd, of een vloer die men kan schrobben en kan reinigen met veel water (hoge druk) heeft de voorkeur.
Gert


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-06-10 - 08:01:23 send message to Birdman

Goeiedag,
Zelf leg ik een dikke laag stro in de voliere. Ongeveer 1 baal stro per voliere. Dit werkt prima. Het klontert samen dus vieze stukken er regelmatig uithalen en 1 keer per maand een hele nieuwe laag erin. Is ook veel beter en natuurlijker voor de vogels dan een betonnen vloer voor mijn gevoel. Maar een ieder moet doen wat het best bij hem/haar past lijkt me.
Groeten, Ad


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2013-06-10 - 15:25:27 send message to Mp vd Sande

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb als ondergrond in de voliere's stoeptegels die ik iedere dag zo goed mogelijk schoonspuit met de tuinslang en iedere 2 a 3 weken ga ik er met de hogedruk door om alles echt goed schoon te maken en wat bij lories makkelijk is zijn afvoerputjes die kun je eigenlijk niet missen vind ik.
En zo als Gert zegt zo voor kom je de meeste bacterie groei in de volières anders heb je kans dat lories flagiaten krijgen


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-11 - 20:02:31 send message to kamervoliere

oke stoeptegels met een afvoerputje lijkt mij wel wat maar een stukje gras erbij is dat ook goed.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2013-06-11 - 22:31:01 send message to dooren

Een stukje gras wordt vlug kaal, dus zand en ander vervelend spul erin. Geef ze maar regelmatig knaagtakken dat is beter,
Gert


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-06-13 - 20:10:51 send message to kamervoliere

oke geen gras dus


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-06-14 - 00:52:54 send message to Ton Koek

Ik heb geen lori's, maar volgens mij zit een afvoerputje ook heel snel vol met al of of niet schadelijke bacteriën.


R.J.
Website Member
Posts :1

Website Member
2013-06-14 - 12:26:12 send message to R.J.

Ik gebruik bij mijn lories in de binnen hokken zeoliet op de grond dit bevalt mij erg goed blijft lekker droog



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede