wat hebben jullie in de vlucht van de lories?nu bij liggen er nog stoeptegels in kan ik deze beter laten liggen met daarboven op bv keien of komt het water dan niet goed weg van het schoonmaken?en is een stukje gras een goed idee.
betonnen bodem met een afvoerput lijkt mij persoonlijk een goede oplossing voor lories je kunt dit natuurlijk bedekken met grind of schelpen voor een netter aanblik
Ikzelf heb buiten een dikke grind laag op antiworteldoek, daaronder drainage buis, werkt voor mij goed. In het nachthok gebruik ik beukensnippers, niet duur en neemt goed vocht op.
Ik ben persoonlijk niet kapot van stenen e.t.c. op een betonnen of tegelvloer omdat hier gemakkelijk bacteriën in kunnen nestelen. Hiermee heb ik slechte ervaringen gehad.
Bovendien blijft zo'n laag altijd vochtig wat de groei van bacteriën stimuleert.
Als dit salmonella of coli bacteriën zijn dan kan men een enorm probleem krijgen met de gezondheid van de lori's.
Beukensnippers o.i.d. wat men regelmatig verwijderd, of een vloer die men kan schrobben en kan reinigen met veel water (hoge druk) heeft de voorkeur.
Gert
Goeiedag,
Zelf leg ik een dikke laag stro in de voliere. Ongeveer 1 baal stro per voliere. Dit werkt prima. Het klontert samen dus vieze stukken er regelmatig uithalen en 1 keer per maand een hele nieuwe laag erin. Is ook veel beter en natuurlijker voor de vogels dan een betonnen vloer voor mijn gevoel. Maar een ieder moet doen wat het best bij hem/haar past lijkt me.
Groeten, Ad
Ik heb als ondergrond in de voliere's stoeptegels die ik iedere dag zo goed mogelijk schoonspuit met de tuinslang en iedere 2 a 3 weken ga ik er met de hogedruk door om alles echt goed schoon te maken en wat bij lories makkelijk is zijn afvoerputjes die kun je eigenlijk niet missen vind ik.
En zo als Gert zegt zo voor kom je de meeste bacterie groei in de volières anders heb je kans dat lories flagiaten krijgen