Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eieren lori blauwe bergen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eieren lori blauwe bergen
Missal
Website Member
Posts :11

Website Member
2013-05-21 - 11:22:25 send message to Missal

Hoi, ik heb een koppel blauwe bergen in een grote kooi in de keuken. Op 25 april lag 's morgens het eerste ei in het broedblok. 26 mei was 's avonds laat het tweede ei er. Het is hun eerste nestje. Na een week heb ik de eieren geschouwd en bleek 1 ei onbevrucht. Na 2 weken kon ik bij het bevruchte ei het embryo goed zien. Het bewoog en ik zag allemaal adertjes. Ook het luchtzakje zag er goed uit. Afgelopen zondag was het eerste ei 24 dagen. Ik weet namelijk niet welk ei bevrucht is, het eerste of het tweede. Gisteren was het tweede ei 24 dagen. Nu is het ei nog niet uit. Heb net het bevruchte ei voorzichtig geschouwd en ik zag geen beweging meer. De donkere vlek (embryo) is wel een stuk groter dan vorige week en het luchtzakje is ook groter. Nu ben ik bang dat het ei is afgestorven. Of moet ik nog ff geduld hebben? En hoe lang?


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-05-21 - 12:50:25 send message to J.ten Wolde

ongeveer 25 dagen vanaf het middelste ei


Missal
Website Member
Posts :11

Website Member
2013-05-21 - 12:55:17 send message to Missal

Sorry, 26 mei moet natuurlijk 26 april zijn.
Een dag na het eerste ei.


Missal
Website Member
Posts :11

Website Member
2013-05-21 - 12:57:36 send message to Missal

Precies 25 dagen? Of kan het ook een dag eerder of later? En als het ei vandaag of morgen niet uitkomt? Moet ik het dan nog een dag of wat laten liggen? Na hoeveel dagen moet het ei uit het nest ?


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2013-05-21 - 13:04:46 send message to marti

Leg het ei even in lauw water, als het beweegd leeft het jong ook nog. Bovendien is in de kamer de luchtvochtigheid waarschijnlijk erg laag, hetgeen het uitkomen niet bevordert. Normaal komen de eieren uit op gemiddeld 23-25 dagen. Je weet alleen nooit zeker wanneer de pop nu echt vast is gaan broeden.


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-05-21 - 15:14:03 send message to compadre

Mag ik wat vragen, je zei dat je ze in de keuken hebt. Hoe is de ontlasting, geeft het geen troep?


Missal
Website Member
Posts :11

Website Member
2013-05-21 - 15:26:19 send message to Missal

Het vrouwtje neemt elke dag een bad en gaat dan gelijk het nest weer in dus met luchtvochtigheid zit dan wel goed toch? Hoe kun je de luchtvochtigheid weten?

Ik heb aan de kooi tot aan de helft plexiglas zitten. En stuk vinyl eronder. Tis wel elke week een aardige klus om schoon te maken. Maar ik doe het met plezier. happy :)


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-05-21 - 16:03:14 send message to compadre

Mooi, het zijn ook schitterende vogels!


Missal
Website Member
Posts :11

Website Member
2013-05-21 - 17:06:31 send message to Missal

Helemaal mee eens! En heb er ook heel veel plezier van. Zou het echt heel rot vinden als het ei niet uitkomt. Leggen ze trouwens snel weer nieuwe eieren? Of kan dat wel even duren?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede