Vandaag een bonus
Dacht dat het 'slechtste' ( die normaal 4 jongen hebben ) kweekstel grijsgroene pruimekopjes dit jaar zonder nateelt kwam te zitten
Zag vanmorgen dat er 2 dikke jongen lagen weliswaar minder dan normaal maar er ligt nog een ei dat bevrucht is komt de teller toch boven de 20 jonge pruimekoppen uit
Op dit moment zijn er 2 lori jongen geboren, zit de Catharinapop weer op 6 eitjes waarvan 5 bevrucht. Ook de swiften gaan beginnen. De pop zit steeds vaker en langer in het broedblok.
Na dat vorig jaar mijn oude koppels pruimekopparkieten geen jongen hadden groot gebracht. Een koppel niets gelegd 1 koppel 5 onbevrucht eieren en een koppel de eieren uit het blok gegooid. Lijk het nu beter te gaan. 2 koppels vast aan het broeden een nest is bevrucht het andere heb ik niet gekeken omdat de pop er zo vast op zit. Ik zal de 20 niet halen net als Paul maar met 4 tot 6 jongen al meer dan tevrede groet egon
karel : ik moet 1 bruine man hebben (botvink).
want de papa is 1 pp( past op alles).
zit met 4 popjes ( 2 bruine 1 agaat en 1 isabel)
in kleine volie . nog geen jong gezien. dit jaar . ik leef op hoop ( heb al eiren naar de armeklaren gedaan in brugge ).