Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > volieres Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : volieres
bloemberg
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-11-10 - 18:01:20

hallo ik heb ben een grote voliere die verdeeld word in 6 verschillende volieres er komen van allerlei verschillende kromsnavels in. moet ik deze dan allemaal scheiden van elkaar dat de vogels elkaar niet kunnen zien of kan ik er gaas tussen maken dubbel gaas dan al vast bedankt voor reactie.gr bloemberg.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2004-11-10 - 18:46:35

Hallo medevogelliefhebber,

Bij mij heb ik tussen de volières dubbel gaas zitten, als de soorten die je naast elkaar zet niet te verwant zijn gaat dit prima, zijn de soorten echter verwant aan elkaar dan heb je de kans dat de vogels meer aandacht hebben voor hun buren dan voor elkaar, er zijn echter ook liefhebbers die hier echter totaal geen problemen mee hebben, maar dan hebben ze wel hele hechte koppels.
Bij mij bevalt dubbel gaas goed, ik let wel erg goed of er spanningen tussen bepaalde koppels en hun buren kunnen ontstaan, als dat zo is wissel ik ze van volière.
Als je dichte wanden tussen de volière's maakt hoef je geen rekening te houden welke vogels naast elkaar zitten, een nadeel is wel echter dat de vogels vaak wat schrikachtiger blijven, ze zien je pas op het laatste moment voor de volière langs lopen, dit kun je mogelijk wel opvangen door er voor te zorgen dat je niet te kort voor de volière's langs loopt, doordat je er b.v. wat beplanting voor aanbrengt.
Je ziet het, beiden hebben zo hun voor en nadelen.
Je zou ook eens bij een paar liefhebbers kunnen gaan kijken,wie weet doe je daar nog wat nuttige informatie op die je kunnen helpen met je beslissing.

Veel succes met je vogels.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh




parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-11-10 - 19:51:46

Bloemberg,

Het ligt er inderdaad sterk an welke soort vogels je naast elkaar wilt zetten.

Grote parkieten van dezelfde soort kun je ook om de andere voliere plaatsen en een ander soort ertussen.

Lees goed in de boeken welke soorten minder agresief zijn naar elkaar OF naa andere soorten. (dit kan ook nog)

Over welke soorten gaat het?

Succes
wink ;) Peter


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2004-11-10 - 20:55:02

Ik kweek al weer enige jaren met Pyrrhura's en mijn volières zijn met dubbel gaas van elkaar gescheiden.
Je zou kunnen zeggen dat dubbel gaas bij papegaaiachtigen in het algemeen een soort vereiste is, vooral om te voorkomen dat naaste elkaar gehuisveste vogels elkaar niet kunnen beschadigen.
Af en toe onstaat er bij mijn vogels wel eens een korte schermutseling, maar ik krijg sterk de indruk dat de vogels elkaar toch wel graag zien.
(Dit kan bij mij in de binnen verblijven namelijk niet) Je ziet dan ook dat de vogels af en toe wat voedsel van binnen mee naar buiten nemen, om gezamelijk buiten te eten.

Verder kan in mij van harte aansluiten bij de reacties van Kees de Jongh en ParkietenPeter.

sukses!


bloemberg
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-11-10 - 23:07:54

bedankt voor jullie reacties gr bloemberg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede