ik heb een stel hoodeds die elkaar goed voeren maar niet tot het leggen van eieren komen.
het nest hangt er al vanaf september vorig jaar en vanaf die tijd maken ze er ook al gebruik van.
Verder heb ik een stel roodvleugels. De pop was ziek en die heb ik er een week uit gedaan in een ziekenkooi.Daarna deed ik hem weer bij de man maar die is nu zo fel achter de pop aan het jagen dat ik haar er wer uit heb gehaald want volgens mij maakt hij haar af. hoe te handelen?
Roodvleugel man eruit, de pop nu erin laten, over een week of wat de man erbij. Dan kijken hoe het gaat. (dan is hij de nieuwkomer in de voliere en past zich wellicht beter aan)
Gert
Ik ken de situatie een beetje. De roodvleugel werd ziek bij het leggen van het derde ei. Nu is de pop weer hersteld.Kan goede oplossing zijn om man uit te vangen. Ze waren immers in broedstemming.
Ik heb verleden jaar een (kweek)koppel van ongeveer 6 jaar overgenomen, de pop zit veel in het nest maar heb nog geen paringen gezien, ook is de man niet er actief tegenover de pop.
Zou het nog kunnen of is de periode van deze vogels reeds voorbij .
De vorige eigenaar beweerd reeds jongen te hebben gehad .