Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zonparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zonparkieten
chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2013-04-13 - 21:11:19 send message to chassy

een beetje onverwacht liggen men zonparkieten met jongen.
ik zie nu dat de ringmaat 6mm zou moeten zijn.ik heb echter enkel 5 en 6.5 liggen. zou 6.5mm een probleem zijn? op welke leeftijd moeten deze geringd worden?
zijn er hier ook mensen waar de zonparkieten geen eivoer lusten? bij mij willen ze enkel het fruit en zadenmengeling eten. zou dit voldoende zijn voor de jongen groot te brengen?
groeten

(Layout aangepast)


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2013-04-14 - 10:05:16 send message to edwin 81

jahoor kan wel gewoon wat later ringen met 6.5 als vogels geen eivoer eten doen ik het altijd over het fruit gaan ze het vanzelf eten


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2013-04-14 - 17:46:36 send message to chassy

hier is da dus niet het geval, als ik het eivoer erover doe laten ze gewoon het fruit liggen.
rond welke leeftijd zouden ze geringd moeten worden?


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-04-15 - 09:08:55 send message to mreyder

Goede leeftijd is als de ogen open gaan. 6,5 mm wil prima. Als ze het fruit laten liggen als je er eivoer over strooit, strooi je er misschien wel te veel over. probeer het eerst eens een tijdje met een heel klein beetje. Als ze dat dan opeten, kun je telkens iets meer strooien. Ik wil je wel aanraden extra kalk te verstrekken: Aratinga's hebben een grote behoefte aan kalk, als de jongen voer met te weinig kalk binnen krijgen, krijg je veelal jongen met afwijkingen aan het skelet. Sommigen hebben kromme pootjes, sommigen zelfs vergroeiingen aan ruggewervel of bv snavel. Als je op een grotere vogelmarkt goed je ogen de kost geeft, zie je nog wel een aantal van dit soort Aratinga's. Ikzelf geeft exra kalk door het krachtvoer. Maar aangezien jouw Zonnen dat (nog) niet eten, zul je denk ik iets anders moeten proberen. Misschien over het zaad srooien, zodat ze tijdens het pellen dat binnen krijgen. Let wel: niet meteen een hele laag waardoor het zaad haast niet te zien is. Misschien een tip voor het leren eten van krachtvoer (waar dan kalk door heen kan): bijna alle vogels die jongen hebben zijn verzot op een stukje brood dat met water nat gemaakt is. Geef dat eens een paar dagen (natuurlijk in een apart bakje en elke dag bakje schoonmaken en een nieuw stukje brood. Als ze dat eenmaal eten, strooi er dan een beetje eivoer overheen.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-04-15 - 10:02:59 send message to Vogelen

Ook eten bijna alle vogels wel appel, daar blijft kalk prima aan plakken.


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2013-04-15 - 18:36:19 send message to chassy

ok bedankt voor de tips.
fruit eten ze zonder problemen dus voor de kalk zal dit wel lukken.
het stuk brood ga ik vanaf morgen eens proberen.


wibo
Website Member
Posts :38

Website Member
2013-04-17 - 21:31:37 send message to wibo

maak het krachtvoer rul met water en een kalkpreparaat en meng het vervolgens met je zaad. op deze manier kun je ze het ook leren eten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede