hallo,
mijn koppel groenstaartlories lag al 22 dagen op 2 eieren te broeden. Vandaag controleerde ik het nest en zag ik dat er nog maar 1 ei lag, verder was er niks te zien ; geen eierschalen of niks. Nu vraag ik mij af van wat kan dit zijn?
Als de man een eiereter is had hij dit toch al lang gedaan en zeker niet op het einde? Wat denken jullie?
bij mijn halsbanden is er ook een om ongekende reden verdwenen.. en het zijn geen eiereters, en restante zijn er ook nergens te bespeuren. Andere eiere zijn uitgekomen en ze brengen de jongen lekker groot. Part of the game zou ik zeggen...
Indien je zekerheid hebt dat de man de schuldige is zou je bij een volgend legsel kunnen overwegen om de man nadat het eerste of tweede ei gelegd is uit te vangen en in een kooi in de voliere te laten. Zodra er jongen zijn kan je hem er weer bij laten.
Waren de eieren bevrucht?
Ik heb een koppel bloedvlekken gehad en die ruimden zelf hun onbevruchte eieren op.
Tegen het eind dat de eieren uit moesten komen waren de onbevruchte eieren weg.
Maar kan idd ook aan de man liggen als het een eiervreter is.
ligt er ook geen resten van het ei in de verblijf zelf?
ik heb dat ook wel eens gehad dat 1 van de Lori's plakkerige veren had door het knoeien met de pap toen is er een ei aan z'n veren blijven plakken en zo uit het nest gekomen
ja ik vind het ook onlogisch want de man had al veel eerder de kans... maar iets anders kan ik niet bedenken heb alles nagekeken. Er ligt nog een bevrucht ei in de nest die normaal rond zondag moet uitkomen dus ga ik nog even afwachten.