Ik ga mijn binnenhok in de schuur vervangen door een nieuw en goed geisoleerd binnehok voor mijn severa.Ik heb hem pas en het kan zijn dat als hij goed gewend is, hij dan meer gaat schreeuwen. Aangezien ik in een woonwijk cq rijtjeshuis woon wil ik geen overlast. Ik heb mijn alexanders al een keer weg moeten doen.Ik zou de severa [misschien een 2e erbij]dan gedurende bepaalde uren binnen kunnen houden. Wat is het meest geschikt als isolatiemateriaal? Tempex, glaswol of steenwol? En is jullie ervaring dat het een wereld van verschil is?
ik zou glaswol nemen
maar aan de anderekant zou ik een binnenhok van sandwichpanelen bouwen het voordeel van sandwichpanelen is dat het direct geisoleert is en ook enigzinds geluiden absorbeert en er zit almetaalplaten aan de beide zijden en dus ook knaagbestendig en de kosten vallen op zich ook wel mee
isoleren met sandwichpanelen is idd een perfecte afwerking maar isoleren tegen geluid is beter met steenwol doordat die zwaarder is en massa isoleert beter
Ik heb na een tip van een forumlid een plaats gevonden in de buurt waar ze 2e keus isolatieplaten verkopen. Ik ga daar volgende week eens kijken. Staan ook op Marktplaats heb ik gezien. Jan, bedankt he.
Sandwich panelen doen niets tegen geluid.
Deze is namelijk te hard.
Als je geluid wil tegen houden moet je zachte isolatie nemen. Helaas is dat niet bestand tegen knagen.
Eerder deze week zag ik in de bouwmarkt zo'n zachte stukken met diverse kleuren.Maar idd niet bestand tegen ongedierte.Dan zou er een frame van hout moeten komen en dan afgewerkt met gipsplaten of multiplex moeten worden.Alu platen tegen wand waar zitstokken komen zodat er niet door de vogels geknaagd kan worden.