Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > isolatie binnenhok/nachthok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : isolatie binnenhok/nachthok
compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-03-30 - 11:48:26 send message to compadre

Ik ga mijn binnenhok in de schuur vervangen door een nieuw en goed geisoleerd binnehok voor mijn severa.Ik heb hem pas en het kan zijn dat als hij goed gewend is, hij dan meer gaat schreeuwen. Aangezien ik in een woonwijk cq rijtjeshuis woon wil ik geen overlast. Ik heb mijn alexanders al een keer weg moeten doen.Ik zou de severa [misschien een 2e erbij]dan gedurende bepaalde uren binnen kunnen houden. Wat is het meest geschikt als isolatiemateriaal? Tempex, glaswol of steenwol? En is jullie ervaring dat het een wereld van verschil is?

Bedankt..


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-03-30 - 16:52:40 send message to lorikwekerij

ik zou glaswol nemen
maar aan de anderekant zou ik een binnenhok van sandwichpanelen bouwen het voordeel van sandwichpanelen is dat het direct geisoleert is en ook enigzinds geluiden absorbeert en er zit almetaalplaten aan de beide zijden en dus ook knaagbestendig en de kosten vallen op zich ook wel mee


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2013-03-30 - 17:38:09 send message to koi13

isoleren met sandwichpanelen is idd een perfecte afwerking maar isoleren tegen geluid is beter met steenwol doordat die zwaarder is en massa isoleert beter


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2013-03-30 - 20:32:17 send message to P.Rooth

Voor geluidsisolatie bestaan speciale isolatieplaten en die werken perfect ik meen dat die bij de grotere bouwmarkten verkrijgbaar zijn

Mijn zoon heeft n.l een studio achter huis gebouwd en daar hebben de buren geen last van het lawaai/Muziek wat hij daar produceert .

Paul


G. Bekkers
Website Member
Posts :51

Website Member
2013-03-31 - 09:12:36 send message to G. Bekkers

Er zijn ook sandwich panelen met een andere "vulling" die het geluid veel beter absorberen.


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-03-31 - 11:13:17 send message to compadre

Ik heb na een tip van een forumlid een plaats gevonden in de buurt waar ze 2e keus isolatieplaten verkopen. Ik ga daar volgende week eens kijken. Staan ook op Marktplaats heb ik gezien. Jan, bedankt he.

Hoe zit het met ventilatie? Ventilator met koker?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2013-03-31 - 12:15:53 send message to vogeltje1000

Sandwich panelen doen niets tegen geluid.
Deze is namelijk te hard.
Als je geluid wil tegen houden moet je zachte isolatie nemen. Helaas is dat niet bestand tegen knagen.


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-03-31 - 12:35:58 send message to compadre

Eerder deze week zag ik in de bouwmarkt zo'n zachte stukken met diverse kleuren.Maar idd niet bestand tegen ongedierte.Dan zou er een frame van hout moeten komen en dan afgewerkt met gipsplaten of multiplex moeten worden.Alu platen tegen wand waar zitstokken komen zodat er niet door de vogels geknaagd kan worden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede