Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Iemand verstand van temperatuur/vochtigheid broedmachine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Iemand verstand van temperatuur/vochtigheid broedmachine
sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2004-11-08 - 19:09:49 send message to sam&dave

Door omstandigheden moest ik eieren van een koppel grijze roodstaarten in de broedmachine plaatsen. Vraag: Heeft iemand ervaring met de juiste of ideale vochtigheid/temperatuurbalans?


rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-11-08 - 20:16:01 send message to rogert

De broedtemp moet tussen de 36,8 en 37 c zijn, en de luchtvochtigheid tussen de 35-45 %. Dan is de broedduur 28 dagen, de aanpikdag is 26-27 ste dag en op die dagen moet je de luchtvochtigheid opvoeren tot 65 %. Bij een constante temperatuur, een constante luchtvochtigheid moet het ei dagelijks 15 % in gewicht afnemen. Is dit minder, dan moet de luchtvochtigheid omhoog, is dit meer, dan moet de luchtvochtigheid omlaag. Een minimale afwijking is niet verontrustend.
Om te grote temperatuur schommelingen te voorkomen moet de ruimte waarin je de broedmachine plaatst dag en nacht een gelijke temperatuur hebben van tussen de 15 en 20 graden. Bij het openen van de broedmachine is het advies om het apparaat geheel uit te zetten ivm een piektemperatuur na het sluiten van de kast.

Succes met uitbroeden.


sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2004-11-09 - 20:35:16 send message to sam&dave

Hartelijk dank voor uw tip. Mocht het proces goed zijn verlopen dan plaats ik nog een reactie. Andere, nog bruikbare tips, zijn natuurlijk welkom.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 104 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede