bij deze wil ik enige info heb een koppel grijze zitten zitten in een voliere van 90 b 160 d en 220 h nu zeggen ze mij dat deze te groot zitten voor de kweek ik zou de ruimte moeten halveren wat is jullie gedacht er over kijk even op mijn voliere daar kan men de rennen zien bvd Erik D.
De mijne zitten groter, met lekker veel licht, en het kweken gaat goed. Het fabeltje dat grijze roodstaarten klein en donker moeten zitten is dus helemaal niet waar.
Liefst groter zetten en ook dat ze naar buiten kunnen.
Die maten zijn meer een kooi dan voliere daar ze niet echt vliegen kunnen.
Ik heb ze misschien wel in extra veel ruimte zitten.
mijn broedblok is gemaakt van betonplex plaat deze zou ook al niet goed zijn volgens een andere kweker daar deze te glad zijn en ze er niet in kunnen knagen
Opletten met wat voor hout je gebruikt voor de nestkasten,of wat je erin legt voor bodem bedekking.
Gelijmde triplex platen kunnen bij een hoge vochtconcentratie tijdens het broeden,of als er jongen zijn(ontlasting)een gaslucht afgeven die wel eens fataal kan zijn voor de jongen,doordat de ouders niet meer in de nestkast komen om te voeren.
Heb bovenstaande heb ik al enkele keren meegemaakt bij kwekers.
Ik gebruik al jaren vurenhouten balken voor mijn nestkasten en stukjes platgeslagen wilgen takken van 5 cm lang die ze zelf verder stuk knagen om zo de nest klaar te maken.
Gebuik dan liever gewone multiplexplaten nemen ook iets meer vocht op.
Betonplex neemt geheel geen vocht op .
Of neem steigerplanken maar dan wel naturel