Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje over profielen voor sandwichpanelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over profielen voor sandwichpanelen
meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-01-30 - 18:04:21 send message to meyersam

Ik ben van plan om in de lente een voliere te maken in sandwichpanelen.
zo ik hier op de fotos op het forum gezien heb, op de betonnen ondergrond, U profielen en de hoeken afgewerkt met hoekprofielen.
Nu vraag ik me af, voor de montage wat te gebruiken van profielen. Had gedacht aan aluminium, maar denk dat dit aan de prijzige kant zal zijn.
Is dit ook stevig genoeg als er storm komt, want in de industrie plaatst men de panelen tussen zware metaalprofielen.
graag had ik enkele ervaringen van kenners gehoord;


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-01-30 - 20:43:30 send message to medaar

ga eens zien bij serre bouw. je ogen de kost geven , stelen met je ogen , is gratis .
zo doen man .


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2013-01-30 - 23:10:58 send message to jvr

Gewoon prijsopgave doen bij een bedrijf wat sandwichpanelen levert , ik denk dat de prijs van die profielen wel mee valt .


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-01-31 - 08:15:10 send message to Home of Amazone

Wij hebben ons verblijf ook van sandwich panelen gebouwd, hier hebben we U profielen voor gebruikt voor de onderzijde en de scheidingswanden en het dak zit vast met aluminium hoekprofiel van 20 x 20 mm. zowel binnen als buiten. Tot op heden nog geen problemen gehad ondanks dat ons dak over de hele lengte toch een 40 cm oversteekt. Alles vast gezet met popnagels met een middelmaat kop van ca 14 mm. Deze hoekprofielen zijn niet zo duur als de stalen profielen, wij hebben deze bij een voliërebouwer uit Ruinerwold gehaald evenals de rest van de materialen. Succes met bouw.
Groet Erik
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001664.html


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-01-31 - 10:20:07 send message to meyersam

home of amazon, de u profielen zijn dan de gewone profielen die je kunt halen bij de verkoper van sandwichpanelen? Over de panelen zelf heb ik veel info gevonden op internet, maar over de profielen is er weinig te vinden, daarom dat ik deze vraag hier stelde.


kornelis
Website Member
Posts :32

Website Member
2013-01-31 - 10:54:06 send message to kornelis

hallo

De u profielen en de hoekstukken of andere zetstukken voor de afwerking van panelen kan je in elke gewenste maat krijgen en in alle kleuren en dat kan bij de leverancier van de panelen of bij een metaal zetterij maar kan meestal wel via de leverancier.

Veel succes

mvg kornelis


kornelis
Website Member
Posts :32

Website Member
2013-01-31 - 10:58:34 send message to kornelis

Ik zou de u profielen met tapankers of klikkers in de betonband vast zetten en dan de panelen erin en vast zetten met popnagels zou de u profielen een opstaande rand geven van 5 a 6 cm hoog en kwa breedte iets groter dan het paneel 3 mm ongeveer sluit het mooi strak op


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-01-31 - 11:59:36 send message to Home of Amazone

U profielen kunnen door de leverancier van de panelen geleverd worden, voor de hoekprofielen maakt het niet uit waar u deze vandaan haalt, wij hebben ervaren dat de aluminium hoek profielen behoorlijk goedkoper waren bij de voliere bouwer.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-01-31 - 12:14:15 send message to meyersam

ik had gedacht van de u profielen vast te schroeven in het beton, daar de panelen in te plaatsen, en profiel en paneel ook vast te schroeven ipv popnagels?


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-01-31 - 12:20:09 send message to Home of Amazone

Dat kan, je hebt tegenwoordig zelfborende schroeven zodat je niet eerst voor hoeft te boren. Mijn ervaring hiermee is als je te snel schroeft hij wel snel dol draait in de plaat doordat het heel dun metaalplaat is.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-01-31 - 12:22:09 send message to meyersam

eric, jou voliere ziet er wel knap uit, wat zijn de afmetingen van jou vluchten en binnenhok? Ik ben er ook nog niet uit wat de grootte moet zijn per vlucht. Het is de bedoeling van papegaaien te houden, maar geen aras


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-01-31 - 14:33:41 send message to Home of Amazone

Wij hebben bewust gekozen voor pionussen en kleine amazones door het geluid wat grotere soorten "kunnen" produceren en dat ze beter kunnen bewegen in onze beperkte ruimte.
De maten hebben we hier op afgestemd, vogels hebben per stel binnen en buiten een oppervlakte van 90 cm Diep x 125 cm breed bij ca 2 meter hoog. aangezien ik geen diepe vluchten kon maken hebben we gekozen voor bredere kooien dan standaard.
Wij hebben ook een stel geelvoorhoofd amazones gehad in deze kooien maar deze kunnen hier hun vleugels amper in uitslaan. De kleinere soorten gebruiken binnen en buiten om te vliegen door het schuifraam heen, welke 30 x 40 cm is, deze hebben dan 1.80 meter lengte. Vogels doen het hier erg goed, eerste stel zit nu op eieren en dat binnen een half jaar na verhuizing. Helaas zijn er 3 van de 4 onbevrucht maar van het stel welke amper 3 jaar is niet slecht.
Ben zelf wel een voorstander dat de vogels buiten moeten kunnen genieten van alle weersinvloeden, wij zien nu het verschil bij de vogels nu ze buiten zitten t.o.v. toen ze binnen zaten.
Soms is de keus maken lastig daar we graag zo veel mogelijk vogels wensen op zo weinig mogelijk ruimte, bij ons kunnen maximaal 9 koppels momenteel gehuisvest worden in de bovengenoemde kooimaten en dan heb ik nog 1 kooi van 160 cm Diep x 125 cm breed binnen en 90 cm diep x 125 cm breed buiten welke ik wil gaan gebruiken voor eventuele jongen of overtollige vogels. Uiteraard ben je altijd welkom wanneer je in de buurt bent, is in het echt veel beter in te schatten.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-01-31 - 16:19:34 send message to meyersam

eric, ik had ergens gedacht aan een binnenhok l 4.5m b 3m met een middengang waarvan langs beide zijden 3 binnenhokken van b 1m en 1 hok van 1.5m
dit op een hoogte van 2 of 2.25m. buiten komen er dan vluchten aan van dezelfde breedte waarvan 4met lengte 3m en 4 met lengte 2m. Ik zou gerust eens willen komen kijken, maar ik kom uit belgie


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-01-31 - 18:33:21 send message to Home of Amazone

Had ik al gezien dat je uit belgië kwam, woon zelf in het oosten van Nederland dus lastig maar mocht je in de buurt zijn de koffie staat klaar. Met de maten die je opgeeft kun je veel kanten op met diverse soorten papegaaien. Wat je moet afvragen is welke soort(en) je wilt gaan houden dan kan je de kooien hier op afstemmen. Wat misschien handig is om soorten te kiezen welke dezelfde voeding hebben of uit hetzelfde gebied komen, b.v. poicephalussen, pionussen, edels, grijzen of amazones.
Wat wij het belangrijkste vonden was de start met zoveel mogelijk jonge vogels, deze kunnen goed aan elkaar wennen, oudere vogels zijn moeilijker te koppelen. Duurt het wel langer maar goede kweekkoppels kopen is zeldzaam daar deze niet gauw verkocht worden. Let wel, geduld wink ;)is een schone zaak.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2013-01-31 - 18:38:55 send message to meyersam

Ik zou de helft jonge vogels aankopen, en de andere helft eventueel bewezen kweekkoppels of koppels die toch al 2 a 3 jaar oud zijn. Is inderdaad moeilijk om aan goede kweekkoppels te geraken. Worden bij aankoop dan nog getest, want een bewezen kweekkoppel dat positief test op pbfd of kds, daar ben je ook niets mee. Zal nog een hele opgave worden.


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2013-05-02 - 21:44:29 send message to chassy

hallo
binnen korte tijd zouden wij beginnen met het plaatsen van ons binnenhok voor toerakos en andere v/i.
de afmeting zou 10m op 5m zijn met in het midden een een gang en dan binnenvolieres van 2m op 2m.
we zouden deze bouwen in sandwichpanelen van 40mm op een gegoten betonen vloer.
nu heb ik daar een paar vragen omtrent. zorgen sandwichpanelen niet voor condensvorming aan de binnenkant? moet ik zorgen voor ramen? of is zou ledstrips of tl lampen ook goed zijn? ook kan ik eventueel lichtstraten inwerken op het dak maar ben bang dat het dan te warm zou worden in de zomer? en zou zonder ramen of lichtstrips de ruimte niet te koud zijn in de zomer doordat er geen natuurlijk licht binnen kan?
alvast bedankt

"Aanpassing ivm pagina layout"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede