Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bloedverwant... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-01-26 - 12:32:05 send message to Daniel

Ruben voor Pyrrhura's heb geduld wink ;). Er worden plannen gemaakt maar het duurt even voordat die zo concreet zijn dat er meer bekend gemaakt kan worden.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-26 - 14:53:55 send message to Ruben31

Daniel,

Ook al heb ik maar 1 koppel,ik zou wel graag mee willen doen hieaan.
lijkt me super interessant.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-01-30 - 16:06:15 send message to enkeling

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Eigenlijk bestaat dit al, is dit al van toepassing.
Pyrrhura Breeders Association.
www.pyrrhurabreedersassociation.com
Waarschijnlijk zal men toekomst gericht over een licentie "moeten" beschikken, wil men nog vogels houden, kweken. Zeker wat betreft bepaalde vogelsoorten. zoals nu al het geval is, van toepassing is, bij soorten roofvogel. Waar meer dan waarschijnlijk heel wat kromsnavelsoorten, parkieten, papegaaien, zullen bij horen.
Is op sommige plaatsen, Landen-Gewesten ook al van toepassing bij andere vogelsoorten (Cites-Bijlage). Bijvoorbeeld Franstalig Belgie. Binnen het Brussels Gewest is het verboden putters te bezitten, te verhandelen, te transporteren, te vervoeren.
Dit is onder andere een van de voornaamste redenen dat Mondiale 2013 in Hasselt plaatsvond en niet in Franstalig Belgie zoals het was voorzien.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-01-30 - 19:01:29 send message to medaar

enkeling ?? je woont in brugge zegt je wel kom eens zien naar mijn vinken ?.
van die putters is nooit waar .sad :(


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-01-30 - 20:02:59 send message to Daniel

Enkeling ik ben wel eens benieuwd naar de artikelen van het Hoofdstedelijk gewest, want dit is nieuw voor mij. Ja je hebt sneller een milieu certificaat nodig dan in Vlaanderen, maar ik ken geen wetgeving dat bepaalde soorten niet gehouden mogen worden.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-01-30 - 23:21:15 send message to enkeling

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Omdat men hier geen Links van site/forums mag plaatsen, zal ik op een andere manier "proberen" wat duidelijkheid te scheppen. Al ben ik niet van zinnens de volledige Franse tekst, informatie te plaatsen.
Aangaande een Fransman die Belgie doorkruist via regio Brussel, en die twee putters bij zich heeft. Een wildkleur en een mutatie. Waardoor de Fransman in de regio Brussel in de problemen komt.

Réglementation Belge sur l'achat de chardonneret.
Belgische reglementering op de aankoop van distelvink.
Eigenlijk is er in Belgie niet een,maar drie verschillende Wetten. Afhankelijk van de regio's, Walonie, Vlaanderen, Brussel. Verschillend wat ring betreft als wat vogel, putter, betreft aangaande wildkleur en mutatie.
In de regio Brussel is alles verboden. Zowel de wildkleur als mutatie(s). Ook de doorvoer in regio Brussel is verboden.
Zonder vergunning, licentie, is het verboden bepaalde vogelsoorten te bezitten, te verkopen/ruilen, te vervoeren binnen het Brusselse Gewest. Door de fusie van het Brusselse Gewest en het Waalse Gewest is dit ook van toepassing binnen het Waalse Gewest.
Bekijk de informatie inschrijvingen Mondiale 2013 Hasselt van de verschillende Belgische Gewesten.
Wat transport, vervoer, betreft is ook de Belgische, Federale Wetgeving van toepassing binnen de verschillende Gewesten.
Zo zegt de Federale Wetgeving dat bij een samenkomst van vogels een algemene inentingsplicht is als er vogels aanwezig zijn met een inentingsplicht.
Dit heeft de organisatie over het hoofd gezien, met waarschijnlijk alle gevolgen van dien. De kans bestaat dat deelnemers van de Mondiale bij hen thuis het bezoek krijgen van een of andere ambtenaar. Zowel wat de tentoongestelde vogels betreft als ook de te koop gestelde vogels.
Vanwege een vorm van gedogenbeleid, gedoogbeleid, dat men heeft toegepast wat betreft gezondheidscertificaat, is die mogelijkheid zeer reéel.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-01-31 - 15:11:45 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Enkeling, links naar wetgeving mag gewoon gegeven worden en Brusselse wetgeving is twee talig. Indien je de link heb naar de Franstalige wetgeving geen probleem. En ik ben echt op zoek naar de wetgeving zelf, want dat geeft nog steeds het beste beeld. Op de website van Brussel kan ik helaas niks vinden.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-01-31 - 15:15:47 send message to Daniel

Verder valt milieu niet onder de gemeenschap dus Brusselse en Waalse zaken zijn nog steeds gescheiden.


bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-01-31 - 18:11:52 send message to bospoeper

Is het nu waar of niet, enkeling? Wat je schreef daar wist ik in de verste verte niets van maar ik wil je wel geloven alhoewel sommigen zeggen van niet, zoals je hier wetteksten aanhaalt zal het wel waarheid zijn. Dat ze ons daar maar van sparen in Vlaanderen.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-01-31 - 18:24:23 send message to enkeling

Ligue Royale Belge pour la Protection des Oiseaux asbl
Une mauvaise connaissance de la législation à Bruxelles

www.cpnbrabant.eu/news.php?Ing=fr&pg=465


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-01-31 - 19:09:19 send message to Karel

Ik kwam een uitleg tegen over de 3-delige Belgische wetgeving op de west-vlaamse roofvogelsite.

http://www.west-vl-specialclubroofvogels.be/weten.html

Halverwege de pagina is te lezen:

quote
Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Exicutive 25/10/1990).
In het Brussels Gewest mogen GEEN Europese vogels van welke soort dan ook gehouden worden.



bospoeper
Geroyeerd
Posts :80

Geroyeerd
2013-01-31 - 19:17:47 send message to bospoeper

Dus toch de waarheid hetgene enkeling schreef. Proficiat man dat je dat voor ons uitvlooide, xxxxxxx.

"Onnodige, onsympathieke toevoeging richting andere leden verwijderd"


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-01-31 - 19:26:37 send message to enkeling

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ Moderator Karel.
Klopt wat U aanhaalt.

@ Daniel.
Transport, vervoer van dieren/vogels is een Federale bevoegdheid.(F.A.V.V.)

www.kev.be/neder/htmln/tentoon.html

www.kev.be/frans/htmlf/ringf.html


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-01-31 - 20:24:06 send message to gerrit1950

en wat met de Europese wetgeving? Het Brussels gewest moet zich daar ook naar schikken toch?
Toen de Europese wetgeving van kracht werd moest Vlaanderen toch toestaan dat roofvogels, insecteneters e.d. mochten gehouden worden, wat daarvoor niet mocht...(mits nodige papieren natuurlijk)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-01-31 - 21:38:27 send message to Daniel

Bedankt voor de links, maar ik heb nog steeds geen wetgeving gezien. Ik weet dat ik een zeur ben maar ik wil toch de bron van de wetgeving zien, niet dat ik de boodschappen van de verenigingen niet geloof maar ik zie graag de bron zelf. Op irisnet van het Hoofdstedelijk gewest kan ik geen wetgeving vinden. Al zegt dat niks aangezien die website een ramp is.

Ik weet wel dat ze in Brussel strenger zijn dan in Vlaanderen. Zo hebben wij eerder een Vlarem nodig dan in Vlaanderen (en ja dat heet in Brussels anders maar in Vlaanderen dit is Vlarem).




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede