Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voedersysteem tijdens de vakantie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Voedersysteem tijdens de vakantie
vickske007
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-01-02 - 15:13:59 send message to vickske007

Hoi,
Ik weet dat ik er al vroeg bij ben dit jaar, maar had graag hierover enkele reacties en ervaringen gehad van kwekers, alvorens een reis te boeken.
Zijn er in de handel automatische voedersystemen te verkrijgen die geschikt zijn voor zaden. We hebben een vijver met een automatisch voedersysteem en dit werkt prima als we op vakantie zijn, maar viskorrels en vogelzaad is natuurlijk wel iets anders van samenstelling, het kan niet de bedoeling zijn dat de zaden er gemalen uitkomen, want dat gaan de vogels niet leuk vinden.
Heeft hier iemand ervaring mee? Het is niet de bedoeling om drie weken vakantie te nemen maar een dikke week tot maximum 10 dagen zou ik wel graag willen overbruggen.
Voor het water had ik gehoord dat je een stukje bergkristal erin moet leggen. dit zou de bacteriën en het bederf in het water tegengaan? Klopt dit?
Het ideale is dat er iemand komt zorgen voor je vogels , maar als er die mogelijkheid niet is moet je noodgedwongen naar andere oplossingen zoeken. Thuisblijven is ook een optie maar de rest van het gezin wil natuurlijk ook wel eens iets en voor de vrede te bewaren......
Alvast bedankt voor jullie reactie en hoop dat ik via jullie ervaring goede ideetjes kan opdoen.
Ik weet dat deze situatie niet ideaal is maar ik hoop op een oplossing waar iedereen , maar vooral mijn vogels, mee kunnen leven


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-01-02 - 15:42:06 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Over wat voor soort vogels hebben we het is het een gezelschapvoliere of zitten ze per koppel ?
gr Jan.


vickske007
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-01-02 - 16:12:19 send message to vickske007

Het gaat hier over gezelschapsvolières ( 3 in totaal ), 1 met vooral kanaries en zebravinken , 1 met valkparkieten en nog een grotere volière met vooral bourkes, kpl bergparkiet, kpl baraband, kpl princes of wales, kpl swiftparkieten


denbeo1
Website Member
Posts :36

Website Member
2013-01-02 - 16:15:30 send message to denbeo1

beste,wij zijn zelf pas terug van 12 daagse vakantie zonder dat er iemand naar mijn vogels omzag ,heb gewoon 3 grote eetbakken geplaatst in plaats van eentje,voor het drinken had ik waterverwarmers gekocht op 24 volt 22 watt 30 cm doorsnede met drinkpotten van 10 liter ,er is geen enkel vogeltje gestorven (kanarie &europese cultuurvogels )de vogels zitten tijdens de winter wel in een tochtvrije voliere.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-01-02 - 16:15:42 send message to Ton Koek

Ik vrees dat water echt geen 10 dagen goed blijft, ook niet met bergkristal er in. Een keer een poepje er in en zeker met warme dagen wordt dat erg vies.
Als het al gaat, zou ik dan een heel grote drinkbak gebruiken, een teil of ton, hoe meer water, hoe meer kans dat het schoon genoeg blijft.

Voer zou je kunnen neerleggen voor zo'n periode, zeker als er weinig vogels zijn. Een grote wijde bak van een kilo doen ze wel even mee.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2013-01-02 - 19:42:09 send message to johanblok

Wen ze om te drinken uit flesjes voor knaagdieren, dan wordt het water in ieder geval niet vervuilt door uitwerpselen en voerresten. Bij papegaaien lukt 2/3 dagen overbruggen heel goed door extra voer te geven (uiteraard alleen zaad en geen bederflijk voer, zeker niet in de zomer). Misschien is het een idee om her en der in de voliere trosgierst e.d. te hangen.

Gevoelsmatig is een week/10 dagen wel te lang. Maar je zou ook nog en webcam kunnen opstellen om op afstand te controleren of voer/water e.d. nog in orde is. Of niet te ver weggaan en halverwege de vakantie teruggaan...


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2013-01-03 - 12:51:23 send message to arjandaf

12 dagen zonder zorg mmm oke .


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2013-01-03 - 18:32:05 send message to jp57

Hallo,
Kijk hier eens onder voedersilo.
http://www.julsa.nl/

Maar het water is toch een probleem hoor, mijn vogels drinken uit drinkflessen maar wordt elke dag uitgewassen en ververst.
Ik ga nu wel in de zomer met drinknippels werken die aangesloten zijn op het stadswater zien hoe dit werkt ( ga wel 2 drinknippels per kooi voorzien je weet maar nooit)

gr, johanwink ;)


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-01-03 - 19:03:09 send message to parrotmaniak

Mijn vogels drinken al 10 jaar uit drinkflesjes,en ik ververs nooit ,ik maak ze schoon als ze leeg zijn,wat soms wel twee weken duurt.
Het water blijft helder ,zeker als het niet in de zon hangt
Gewoon water in een waterbak is al na 2 uur bacterieel vervuilt
Dus als je ltr flessen zou nemen kun je wel 10 dagen overbruggen
Al zou ik zelf NOOIT weggaan zonder dagelijkse controle van mijn vogels,maar dat is wat anders




medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-01-03 - 19:28:46 send message to medaar

kweek je vogels of ga je op reis ?,,,,

ik zorg en blijf thuis . voor mijn vogels .shocked 8O


vickske007
Website Member
Posts :3

Website Member
2013-01-03 - 19:51:33 send message to vickske007

Ik weet ook wel dat op vakantie gaan en dieren houden een combinatie is die niet samengaat, maar niet iedereen in het gezin is even gepassioneerd door vogels en het is dan héél moeilijk om hier een oplossing voor te vinden. Ik wou gewoon even weten of er andere vogelliefhebbers zijn die deze ervaring al hadden gehad en hoe zij dit dan praktisch proberen op te lossen. Daar is dit forum toch voor denk ik dan....voor het uitwisselen van ervaring.
Ik ben dan ook iedereen die al een reactie heeft geplaatst dankbaar en heb al enkele nuttige tips waargenomen. En niet alleen om te gebruiken tijdens vakantieperiodes.
Groetjes


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-01-03 - 20:19:03 send message to gerrit1950

die drinkflessen zijn idd een goeie oplossing, maar bij mij komt mijn buurman elke dag op controle. er kan altijd iets fout lopen he, men weet nooit...(en als hij op reis is maai ik zijn gazon en voeder de kippen...)


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2013-01-04 - 01:58:37 send message to casehulsebosch

Zoals ik elders al zei, een goed buur is beter dan.........

En bij bendeo1 kom ik niet logeren!

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2013-01-04 - 14:11:43 send message to Ruben31

drinkflesjes eens in de twee weken schoonmaken en water verversen?
Ik ververs twee keer daags het water van mijn vogels.
Ook als ik werk!

als ik op vakantie ga(niet langer dan een week)hebben we een logee die op ons huis past en die de vogels voert en de kat verzorgt.....


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2013-01-04 - 14:20:36 send message to Daniel

Zoals Ruben en Kees aangeven, een goede buur .....
Ik zit op dit moment 2 weken bij de schoonfamilie in verwegistan. Mijn vogels zijn in goede handen happy :). Ik heb een goede vriend die ervoor zorgt en in februari wanneer hij naar verwegistan gaat gebeurt het omgekeerde.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2013-01-06 - 17:06:50 send message to parrotmaniak

Ruben je zou het water uit een drinkflesje dat een week heeft gehangen eens bacterieel moeten onderzoeken en ook dat van een gewoon waterbakje wat 4 of 5 uur heeft gestaan,ik denk dat het flesje dan veel schoner is



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede