Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kromsnavels in broedkooien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2004-11-03 - 13:05:58 send message to weggy

Hoi mars,
Ik kweek met forpussen in kweekbakken van 60 br,40 diep en 40 hoog. En het is niet zo dat mijn vogels minder of slecht ontwikkeld zijn.Tijdens de winter dus binnen en in het voorjaar gaan ze de voliere in.Wat betreft het kannibalisme; dit is inderdaad een probleem bij forpussen.Zelf heb ik het nog niet gehad dat een pop haar man of andersom opvreet.Als ik een nieuw koppel vorm,laat ik ze eerst altijd een paar weken aan mekaar wennen (ze zien elkaar, maar kunnen niet aan elkaar aan). Ook als ik ze in de voliere zet; allemaal samen,want als je er 1 na een week bijzet ,is het ook kermis! Met jongen heb je wel eens een probleem. Als je ze te lang bij de ouders laat,kan het wel eens fout gaan.De ouders willen dan aan een volgend legsel beginnen en jagen de jongen weg met afgebeten poten en erger tot gevolg.Maar ook daar heb ik niet echt veel problemen mee. Eerder dat ze zwakste (achterblijvertjes) doden en opeten.Vaak vind je dan enkel de ring nog terug. Vanaf ze eieren hebben ,worden ze elke dag door mij ''gestoord'' en als ze dan jongen hebben en ik haal deze uit het blok (om te ringen en controle) accepteren ze dit dan ook en gaan ze nadien rustig verder met broeden en groot brengen van hun jongen. Verder vind ik het uitermate plezierige en mooie vogeltjes om naar te kijken en mee te kweken.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-11-03 - 17:39:51 send message to henkmeer

Ik kweek al een jaar of 10 forpussen.
Kweek ze in kooien van 60x50 x 80 lang
Heb nog nooit mee gemaakt dat er jongen werden opgegeten.
Zodra de jongen het blok uit zijn haal ik na 3 dagen het blok weg.
Dan krijg de pop ook geen drang om aan een nieuw nest te gaan beginnen.
Zodra de jongen geheel zelfstandig zijn haal ik deze weg bij de ouders en komen ze in een vlucht.
Doe NOOIT een paar jongen in een vlucht waar al andere forpusen inzitten, maar vang alles uit en doe ze dan met de nieuwe vogels in een andere vlucht.
Dan is de vlucht voor alle vogels vreemd en kan de rangorde worden bepaald zonder dat er gewonden vallen.

Henk


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2004-11-03 - 19:19:14 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe dan ook:
Een kooi 60 lang,twee stokken erin ruimte tussen de stokken ongeveer 40 centimeter
Kooi 80 centimeter ;ruimte tussen de stokken
60 centimeter,het blijft een beetje op en neer springen,zeker geen vliegen!
Ze kweken er misschien wel in maar mooi voor de liefhebber(cQ vogels)is het zeker niet



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede