hallo, ik had vorig jaar nog 2 koppels grijze roodstaarten, maar door omstandigheden zijn (ratten) is van het ene koppel de man en van het andere koppel de pop overleden. het probleem ratten is volledig opgelost. nu heb ik de beide vogels bij elkaar in een voliere gezet. de man is wildvang en de pop een huiskamervogel maar wel opgegroeid met meerdere grijze. de pop had bij de oude man al 3 onbevruchte nesten gehad, en zar daar stevig op te broeden.
na bijna een jaar van elkaar zijn weggevlogen, zag ik vorige week toch dat de man de pop aan het voeren was.betekend dit dat we toch de goede kant opgaan of is dit nog geen garantie dat het goed komt.
ik heb ook een koppel zitten de man voert de pop bij regelmaat ze zitten ook regelmatig samen in de blok bij mij is het ook afwachten maar ik heb er goede hoop op het moet niet maar het zou wel geweldig zijn zo een nestje baby grijsjes ps heb je er een broedblok bij hangen en hoe groot is deze mvg erik d
hallo erik
het broedblok is 40x40x60hoog.
ik zie wel sinds een paar dagen dat er in de hoek van de binnenvoliere driftig wordt gegraven.
ik hoop wel dat als er eitjes komen ze deze toch gewoon in het blok legt.
dat in een hoek krabben of graven gelijk je zegt dat doet de man van je hier neem ik dat ook waar nu ik wacht gewoon af vat er van komt krijgenn ze eieren of niet het zou mooi zijn maar je moet het koppel rustig de tijd laten mvg erik d
ik heb ze ook puur voor de hobby. doen ze het wel dan is dat mooi meegenomen. heb nu eindelijk 3 gezonde koppels zitten. 1 koppel grijze 7jaar, 1 koppel rose's 4jaar en 1 koppel blauwgele 5 jaar. als ik evt 1 nestje per jaar zou hebben van welk koppel dan ook, dan betalen de vogels het voer zelf. doen ze ook nog wat voor kost en inwoning (grapje)